نسخه چاپی

خاك 2 امتيازي شد، كلينچ حذف/

جدیدترین تغییرات ایجادشده درقانون كشتی

قوانین كشتی پس از كنگره فوق‌العاده‌ فیلا كه دیروز(شنبه) در مسكو برگزار شد تغییرات گسترده‌ای را به خود دید.




به گزارش نما، از جمله تغییرات عمده ایجاد شده، تغییر زمان مسابقه از سه تایم 2 دقیقه‌ای به دو تایم 3 دقیقه‌ای بود.

همچنین امتیازات در مجموع شمارش خواهد شد و دیگر برنده کشتی به صورت 2 تایم از 3 تایم نخواهد بود. به گفته "نناد لالوویچ" رئیس جدید فیلا این قوانین از امروز لازم الاجراست و مسابقات جهانی 2013 در بوداپست مجارستان با قوانین جدید برگزار می شود.

سایت فدراسیون کشتی، تغییرات ایجاد شده در کشتی آزاد و فرنگی را به شرح زیر اعلام کرد:


1- شمارش امتیازات به صورت مجموع هر 2 تایم خواهد بود.

2- زمان کشتی به صورت 2 تایم 3 دقیقه‌ای خواهد بود.

3- خاک کردن 2 امتیاز دارد. بیرون رفتن حریف از تشک و پوئن - اخطار تنها یک امتیاز خواهد داشت.

4- در کشتی آزاد وقتی امتیاز فنی یک کشتی‌گیر در هر تایم و یا مجموع به اختلاف 10 و در کشتی فرنگی به اختلاف 7 برسد، کشتی بلافاصله قطع و برنده اعلام خواهد شد. ضربه فنی و آشنا شدن شانه ها به تشک همچنان به قوت خود باقی است.

5- در کشتی آزاد، اولین تذکر کم کاری از سوی داور به صورت هشدار زبانی اعلام می شود. در اعلام تذکر دوم یک اخطار به کشتی گیر کم کار( کشتی گیری که قبلا تذکر دریافت کرده) داده می شود و کشتی‌گیران 30 ثانیه فرصت دارند فعال شوند، اگر کشتی‌گیری موفق به کسب امتیاز نشود، آن کشتی‌گیری که اخطار دریافت کرده، یک امتیاز و اخطار نیز جریمه می‌شود.

6- در کشتی آزاد، اگر در پایان 2 دقیقه از هر تایم کشتی گیران امتیازی نگیرند، داور به کشتی‌گیر کم کارکرده اخطار می‌دهد که در این شرایط کشتی‌گیر کم کار 30 ثانیه فرصت دارد امتیاز بگیرد وگرنه یک امتیاز به حریفش داده می شود.

7- در کشتی فرنگی شرایط اخطار متفاوت از کشتی آزاد است. اولین تذکر به صورت هشدار است. دومین هشدار به کشتی‌گیر کم کار این فرصت را به حریفش می دهد که کشتی را در خاک ادامه دهد یا در سرپا. سومین هشدار به کشتی گیر کم کار، یک امتیاز برای حریف در پی خواهد داشت. اگر کشتی‌گیری چهار اخطاره شود، مسابقه قطع می‌شود و حریفش با امتیاز ضربه فنی برنده می‌شود.

به این ترتیب و با ترجمه این قوانین، کلینچ هم از کشتی فرنگی و آزاد حذف شده است.

۱۳۹۲/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...