نسخه چاپی

اختلالات اينترنتي و موبايلي در زمان انتخابات كم مي‌شود؟

واكاوی یكی از حاشیه های انتخابات

زمان چندانی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده و در این دوره با توجه به اظهاراتی كه درباره الكترونیكی برگزار شدن بخشی از این انتخابات مطرح شده، وضعیت بخش‌های مختلف ارتباطی اهمیت ویژه پیدا می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنابحث انتخابات و وضعيت اينترنت و تلفن همراه گويي از دوره قبل انتخابات رياست جمهوري به يکديگر پيوند خورده و با يکديگر ارتباطي نزديک پيدا کرده‌اند.
اکنون با وجود اين‌که فاصله چنداني تا انتخابات نمانده وضعيت اينترنت کشور حداقل نسبت به ماه‌هاي گذشته تفاوت چنداني ندارد و اگرچه سرعت را شايد نتوان خيلي رضايت بخش دانست اما اختلاف سرعت فعلي با سرعتي که کاربران ظرف چند ماه گذشته مشاهده مي‌کردند چندان قابل توجه نيست.
اما در ارتباط با وضعيت تلفن‌هاي همراه در يکي از روزهاي هفته گذشته شاهد اختلالات پراکنده در وضعيت شبکه تلفن‌هاي همراه بوديم که اگرچه اين اختلالات نسبتا کوتاه مدت و پراکنده بود اما به هر حال اين سوال را در ذهن ايجاد مي‌کرد که آيا در آستانه انتخابات شاهد اختلالات ارتباطي خواهيم بود؟

پيش از اين رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات در پاسخ به برخي شبهاتي که اختلالات اخير اينترنت را به نزديک شدن به زمان انتخابات ربط مي‌دهند، تاکيد کرد: پارامترهاي متعددي در سرعت اينترنت دخيل است و نزديک شدن زمان انتخابات هيچ نقشي در کاهش سرعت نخواهد داشت.
رييس سازمان تنظيم مقررات ارتباطات هم در اين زمينه اعلام کرد: به منظور ايجاد زمينه برگزاري انتخابات الکترونيکي، تسريع در مراحل مختلف ثبت نام و اجراي انتخابات، کاهش هزينه‌هاي برگزاري انتخابات و تامين ارتباطات پايدار و مطمئن مورد نياز ،"کميته تامين ارتباطات انتخابات " در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تشکيل شده است.
فرقاني، نمايندگان وزارت کشور، شرکت ارتباطات زيرساخت، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، سازمان فناوري اطلاعات و نمايندگان اپراتورها را اعضاي اين شورا معرفي کرده و تهيه دستورالعمل‌هاي لازم مراقبتي و پيشگيرانه براي اجرا ازسوي اپراتورها را از جمله اقدامات کميته تامين ارتباطات انتخابات برشمرد.
مظفر پوررنجبر - مدير عامل شرکت مخابرات ايران - هم در اين باره به ايسنا گفت: کميته‌اي به نام کميته بحران را با دولت تشکيل داده‌ايم و بر اين باور هستيم که ما هم يک طرف قضيه هستيم و بايد کمک کنيم اختلالي ايجاد نشود و مشکلات موجود برطرف شود.

اما هفته گذشته وزير ارتباطات در خطبه‌هاي پيش از نماز جمعه، بر لزوم تامين زيرساخت‌هاي مناسب براي برگزاري انتخابات تاکيد کرده و با اشاره به اين که قرار است در اين دوره انتخابات به شکل الکترونيک برگزار شود، از آماده سازي 70 هزار صندوق الکترونيکي براي انتخابات خبر داده بود.
پيش از اين معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اهميت تامين ارتباطات مطمئن در سطح شبکه زيرساخت‌هاي کشور در برگزاري انتخابات گفت: در اين کميته براي پيشگيري از قطع ارتباطات در برگزاري انتخابات و همچنين جلوگيري از اقدامات ساير دستگاه‌هايي که ممکن است در برگزاري انتخابات تداخلي ايجاد کنند، دستورالعمل‌هاي لازم براي ابلاغ به دستگاه‌هاي مسوول تهيه شده است.

۱۳۹۲/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...