نسخه چاپی

بشار اسد: كناره گیری نمی كنم

رئیس جمهور سوریه با اعلام اینكه غرب و آمریكا حق ندارند درباره بقا و یا عدم بقای او در قدرت اظهار نظر كنند" گفت: تنها مردم سوریه هستند كه در انتخابات سال ۲۰۱۴ در این باره تصمیم می گیرند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، بشار اسد در گفتگو با روزنامه آرژانتینی "کلارین" اعلام کرد که سلاح شیمایی سلاح کشتار جمعی است و سوریه از آن استفاده نمی کند. رئیس جمهور سوریه گفت: کسانی که فکر می کنند از این نوع سلاح در سوریه استفاده می شود پس چرا تعداد کشته ها تنها در 10 نفر خلاصه می شود؟ این در حالی است که در صورت استفاده از این نوع سلاح، هزاران نفر کشته می شوند.

وی با تاکید بر اینکه "در مقابل آمریکا و غرب خواهد ایستاد و کناره گیری نخواهد کرد" گفت: من نمی دانم که جان کری و یا هر مسئول دیگر غربی چگونه به این نتیجه رسیده است که می تواند به جای ملت سوریه درباره کناره گیری و یا عدم کناره گیری یک نفر سخن بگوید. وی با بیا اینکه "تنها مردم سوریه هستند که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2014 می توانند بقا و یا عدم بقای یک نفر را تعیین کنند" تاکید کرد: این انتخابات در فضای دموکراتیک و با حضور ناظران بر انتخابات از کشورهای دوست مانند چین و روسیه برگزار خواهد شد.

اسد گفت: دولت‌های غربی بدون توجه به تلفات و خسارات جنگ داخلی در سوریه به دنبال براندازی دولت وی هستند و به جای توقف درگیری ها به دنبال شعله ور کردن آتش بحران هستند. بشار اسد در ادامه اخبار منتشر شده درباره تعداد 70 هزار کشته در سوریه طی دو سال گذشته و همچنین تجهیز ارتش سوریه به سلاح های روسی را تکذیب کرد.

وی خاطر نشان کرد: مخالفان هسته واحدی ندارند بلکه متشکل از گروه‌ها و باند‌های متفاوت هستند که هر یک برای خود فرمانده و رئیس دارند. اسد ادامه داد: چه کسی می‌تواند هزاران گروه را با هم متحد کند؟ ما نمی‌توانیم درباره برنامه کاری یک حزبی که نمی شناسیم و نمی دانیم آنها چه کسانی هستند،بحث و گفتگو کنیم.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد: دمشق از کنفرانس بین المللی آینده درباره سوریه موسوم به "ژنو2" حمایت می کند هرچند نسبت به نتایج این گفتگو تردید داریم. بشار اسد ادامه داد: آنچه که در کشور سوریه اتفاق می افتد پیدایش گروه تروریستی بین المللی با حمایت کشورهای غربی، ترکیه، قطر و عربستان است.

وی در ادامه اعلام کرد که اسرائیل از گروه های تروریستی حمایت های لجستیکی و اطلاعاتی می کند و مداخله نظامی یک احتمال روشنی است به خصوص اینکه ما گروه‌های مسلح را در بسیاری از نقاط سوریه شکست دادیم وسپس اسرائیل برای تقویت روحیه گروه‌های مسلح دست به این مداخله می زند. وی همچنین اعلام کرد که عناصری از حزب الله و ایران در سوریه حضو دارند اما آنها برای جنگ و مبارزه در سوریه حضور ندارند بلکه پیش از بحران سوریه در این کشور سکنی گزیده بودند و اکنون از ساکنان منطقه هستند.

اسد در جواب سوال خبرنگار این روزنامه آرژانتینی درباره خبرنگاران ربوده شده در سوریه گفت: دولت دمشق اطلاعات کافی در این زمینه ندارد. "دومنیکو کریکو"، خبرنگار ایتالیایی حدود یک ماه گذشته در شمال این کشور به هنگام عبور از مرزهای لبنان و همچنین "جیمز فولی"، خبرنگار آمریکایی از سه ماه گذشته در مکان نامعلومی ربوده شدند.

۱۳۹۲/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...