نسخه چاپی

بازار مسكن در قبضه افراد با نفوذ است

عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به نفوذ افراد سیاسی و اقتصادی به بازار مسكن، گفت:در بازار مسكن و اجاره بهاشاهد رشد قارچ گونه افرادی هستیم كه دارای نفوذ سیاسی و اقتصادی بوده و با گرفتن وام‌های كلان از بانك‌های كشور، ركود و تورم بالایی را در بازار مسكن بوجود آورده‌اند.

به گزارش نما به نقل از تابناک، عزت الله یوسفیان ملا، با اشاره به اینکه بازار مسکن در شرایط کنونی با رکود تورمی مواجه است، گفت: متاسفانه بسیاری از صاحبان املاک که دارای قدرت مالی بالایی هستند با عدم عرضه مسکن خود، به افزایش قیمت و تورم در این بازار دامن زده‌اند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مسکن بوسیله افراد دارای نفوذ و قدرت سیاسی و اقتصادی تعیین شده است، افزود: امروز شاهد رشد قارچ گونه افرادی هستیم که دارای نفوذ سیاسی و اقتصادی بوده و با گرفتن وام‌های کلان از بانک‌های کشور، رکود و تورم بالایی را در بازار مسکن بوجود آورده‌اند.

وی شرایط رکود در بازار مسکن را قابل تداوم پیش بینی کرد و اظهار داشت: عمدتا" افراد دارای نفوذ سیاسی و اقتصادی به دلیل اینکه با رانت وام‌های بزرگی دریافت کرده‌اند، از چنان قدرتی برخوردارند که می‌توانند رکود بازار مسکن را تداوم بخشند.

یوسفیان ملا تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد دولت فعلی از چنان قدرتی برخوردار باشد تا بتواند خانه‌های خالی را از دست دلالان و افراد دارای نفوذ خارج کند، لذا باید اذعان داشت در حال حاضر بازار مسکن در قبضه اینگونه افراد است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به اینکه قیمت مسکن دیگر هیچگاه با کاهش چشمگیر مواجه نخواهد شد، تاکید کرد: قیمت مسکن و نرخ اجاره بها در کشور هر ساله با افزایش چشمگیری مواجه بوده و اینکه ادعا می شودقیمت‌ها با عرضه مسکن مهر کاهش خواهد یافت سخنی غیر منطقی است، چراکه به نظر نمی‌رسد کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نرخ مسکن عددی باشد که در برابر میلیون‌ها تومان به چشم بیاید.

۱۳۹۲/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...