نسخه چاپی

اتباع افغان بصورت قانونی به ایران سفر كنند

در دیدار عبدالسلام عظیمی رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی افغانستان با علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه كشورمان راههای توسعه همكاریهای دو كشور در زمینه های مختلف از جمله روابط كنسولی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از مهر، صالحي در اين ديدار با اشاره به تاريخ و فرهنگ مشترك ميان ايران و افغانستان، دو كشور را شاخه هاي يك درخت با ريشه مشترك دانست و حضور افغانها در ايران را عاملي براي تقويت روابط بين دو كشور و دو ملت خواند.

وزير امور خارجه كشورمان وجود مرزهاي مشترك ميان دو كشور را مورد اشاره قرار داد و با بيان اينكه امنيت دو كشور به هم گره خورده است بر اراده مثبت مقامات دو كشور در حفظ اين روابط و امنيت تأكيد كرد.

صالحي ضمن توجه به ضرورت و اهميت حفظ امنيت دو كشور و اشاره به برخي حوادث در مرزهاي دو كشور ، راه جلوگيري از تكرار اين حوادث را قطع ورود غير قانوني به ايران و در كنار آن قانونمند كردن تردد شهروندان افغانستان به كشورمان دانست.

وي صدور گذرنامه از سوي دولت افغانستان براي اتباع اين كشور را مورد توجه قرار داد و افزود: جمهوري اسلامي ايران نيز با ارائه رواديد و اجرايي كردن طرح ساماندهي اتباع افغانستان به اين روند كمك خواهد كرد.

صالحي با تأكيد بر ضرورت اجرايي شدن اسناد و موافقتنامه هاي امضا شده ميان دو كشور اظهار اميدواري كرد كه روابط ايران و افغانستان بر اساس قرارداد جامع همكاريهاي دو كشور بيش از پيش گسترش يابد.

عبدالسلام عظيمي رييس قوه قضاييه جمهوري اسلامي افغانستان نيز در اين ديدار با اشاره به بيش از سي سال حضور ميليونها افغان در ايران از زحمات و مهمان نوازي دولت و ملت ايران تقدير كرد.

وي با تأكيد بر ضرورت ساماندهي رفت و آمد اتباع افغان به ايران خواستار افزايش و تسهيل صدور رواديد براي اتباع افغانستان با هدف كاهش ترددهاي غير قانوني به ايران شد. در اين ديدار طرفين بر برگزاري سريع كميته مشترك كنسولي ميان دو كشور تأكيد كردند.

۱۳۹۲/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...