نسخه چاپی

پس لرزه‌هاي فساد سه هزار ميلياردي همچنان ادامه دارد

فردا نوبت كالبد شكافی "بانك آریا"

عکس خبري - فردا نوبت کالبد شکافي "بانک آريا"

سهامداران بانك آریا به عنوان اصلی‌ترین قربانیان این پرونده به امید كسب سود و سرمایه گذاری مطمئن، سهام این بانك را خریداری كرده بودند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، فساد بزرگ سه هزار ميلياردي از مهمترین اخبار سال 90 بود که پس از فاش شدن آن زلزله‌ای در نظام اقتصادی کشور به خصوص نظام بانکی به وقوع پیوست و پس لرزه‌های آن هنوز ادامه دارد.

يکي از مهم‌ترين اقداماتي كه اعضاي اين گروه متهم به فساد مالي در کنار فعاليت‌هاي ناسالم اقتصادي خود انجام دادند، تشکيل بانکي به نام آريا بود که به نوعي تخلفاتشان در پوشش اين بانک صورت مي‌گرفت و در طول زمان نيز نياز مالي‌شان را تأمين مي‌کرد.

بر همين اساس گروه منصور آريا در تیر ماه سال 88 درخواست تاسیس بانکی با نام آریا را مطرح کردند و بانک مرکزی هم شهریور سال 89 به آنها اجازه داد تا بانک آریا را با سرمایه اولیه دو هزار میلیارد ریال تاسیس کنند.

البته قرار بود این سرمایه تا پایان سال به چهار هزار میلیارد ریال افزایش پيدا كند؛ سپس اقدام به پذیره نویسی و انتشار آگهی استخدام کارمند هم کردند، اما طي مرداد ماه سال 90 همزمان با افشای پرونده فساد بزرگ، بانک مرکزی مجوز فعالیت این بانک را باطل کرد و سهامداران بانك آريا به عنوان اصلي‌ترين قربانيان اين پرونده به اميد كسب سود و سرمايه گذاري مطمئن، سهام اين بانك را خريداري كرده بودند.

در حال حاضر پس از گذشت يكسال از شروع زمان تشكيل پرونده فساد بزرگ مالي و برگزاري دادگاه هاي متوالي، سهامداران بانك آريا همچنان نمي‌دانند طي چه اقدامي و البته چطور به اصل پول خود دست پيدا كنند و اين در حالي است كه با گذشت زمان از ارزش واقعي پول سهامداران روز به روز كاسته مي‌شود.

گفتني است؛ پرونده تخلف در تأسیس بانک آریا از سوی گروه امیرمنصور آریا، بعد از صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شد که بر اساس آخرين اخبار قرار است روز سه‌شنبه هفته جاری(31 ارديبهشت)، اولین جلسه دادگاه در شعبه اول به ریاست قاضی "احمدزاده" به صورت غيرعلني برگزار شود.

۱۳۹۲/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...