نسخه چاپی

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس

تبانی در فوتبال؛ نتیجه مجازات‌های ناكارآمد

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از تبانی در فوتبال كشور، گفت: نوع مجازات خاطیان در فوتبال كشور شبیه نوازش است.

به گزارش نما ، سیامک‌ مره‌صدق در گفت ‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از گسترش تبانی در فوتبال کشور، توضیح داد: متاسفانه بخش‌های نظارتی تا به حال خوب عمل نکرده اند و حتی کمیته انظباطی فدراسیون فوتبال نیز وقتی یک فوتبالیست خاطی را مجازات می‌کند تنها وی را به دسته یک می‌فرستد که این مجازات کافی و بازدارنده نیست.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: انتقال به دسته یک نه تنها خاطیان را تادیب نمی‌کند بلکه حتی به دلیل دور ماندن دسته یک از رسانه‌ها باعث می‌شود این افراد با فراغ بال بیشتری رفتارهای غیرقانونی خود را تکرار کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره راه‌های جلوگیری از شیوع تبانی در فوتبال، تصریح کرد: افراد خاصی در عرصه فوتبال کشور معروف به تبانی هستند که با مجازات و حتی حذف آنها از فوتبال می‌توان به روند مناسب‌تر این ورزش در کشور کمک کرد

وی ادامه داد: تهمت‌زنی در عرصه فوتبال بدل به یک عادت شده و در میان مردم و مسئولان نیز از این رفتار زشت و زننده حساسیت‌زدایی شده که این مسئله نه تنها به فوتبال بلکه به بدنه فرهنگ کشور نیز صدمه می‌زند.

مره ‌صدق با انتقاد از نبود قوانین موثر در برخورد با خاطیان در فوتبال کشور، افزود: مجازات‌ها بیشتر شبیه نوازش است چراکه تیم‌های متخلف در همه جای دنیا حداقل دو دسته نزول پیدا می‌کنند ولی در ایران آنها را به دسته یک می‌فرستند که مجازات بازدارنده‌ای نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، دخالت بخش‌های دولتی در امور برخی از باشگاه‌ها را امری طبیعی خواند وتوضیح داد: تا زمانی که باشگاه‌ها با بودجه عمومی اداره می شوند طبیعی است که دولت نیز در این باشگاه‌ها دخالت کرده و سعی می‌کند سیاست‌های خود را اعمال کند از این رو تنها با خصوصی سازی تمام عیار فوتبال می‌توان این مسئله را حل کرد.

۱۳۹۲/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...