نسخه چاپی

دبير حزب موتلفه اسلامي فارس:

مشخص نیست كه حضور هاشمی، اصلاح‌طلبان را به خواسته‌اشان برساند

عکس خبري -مشخص نيست که حضور هاشمي، اصلاح‌طلبان را به خواسته‌اشان برساند

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس گفت:مشخص نیست كه حضور هاشمی اصلاح‌طلبان را به خواسته‌اشان برساند چرا كه شرایط پیش رو ممكن است اقتضائات دیگری را پیش آورد

به گزارش نما غلامحسین چوبینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: احتمال دارد که ائتلاف 1+2 به وحدت نرسد و با کنار رفتن یک نفر از ائتلاف محتمل است ولایتی و قالیباف هر دو تا به آخر در صحنه انتخابات بمانند.

این فعال سیاسی بیان کرد: در مورد رای‌آوری کاندیداها پیش داوری کار آسانی نیست و بستگی به عوامل بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که شرایط همین‌گونه پیش رود و هاشمی در صحنه بماند، رای وی اگر کمتر از دیگر گزینه‌ها نباشد، بیشتر نیز نیست.

چوبینی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات تعداد کاندیداها بیش از حد انتظار بود و انتظار نمی‌رفت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند.

چوبینی ابراز داشت: به نظر می‌رسد کسانی در پشت صحنه برای تشویق آقای هاشمی به حضور در انتخابات فعال شده‌اند و اصلاح‌طلبان به دلیل آن که شانسی برای بازگشت به قدرت ندارند، بهترین گزینه را هاشمی دیده‌اند.

وی همچنین گفت: مشخص نیست که حضور هاشمی اصلاح‌طلبان را به خواسته‌شان برساند چرا که شرایط پیش رو ممکن است اقتضائات دیگری را پیش آورد.

این فعال سیاسی افزود: فارغ از مسائل سیاسی باید گفت که حضور هاشمی به گرم کردن تنور انتخابات کمک می‌کند و این مسئله بعد مثبت این حضور است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند رئیس جمهور آینده باید نقاط قوت روسای جمهور پیشین را داشته و نقاط ضعف آنها را نداشته باشد و بدون تردید مردم با بصیرت کشورمان گزینه اصلح را بر اساس رهنمودهای معظم‌له تشخیص داده و انتخاب می‌کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس اضافه کرد: باید منتظر ماند و دید چه کسانی توسط شورای نگهبان تایید می‌شوند و آنگاه می‌توانیم قضاوت کنیم که شانس کدام گزینه برای پیروزی در انتخابات بیشتر است.

وی در ادامه گفت: در شرایط جدید اصولگرایان تصمیم نهایی بر روی فرد کاندیدای اصلح را بعد از تایید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان اتخاذ می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد کاندیداهایی که احتمال دارد هزینه نظام را بالا ببرند شورای نگهبان باید به وظیفه قانونی خود عمل کرده و مانند گذشته نگرانی از جوسازی‌ها و فشارها نداشته باشد.

چوبینی بیان کرد: ایجاد شور انتخاباتی به کثرت کاندیداها بستگی ندارد و خوب است که تمام سلایق را در صندوق‌های رای ببینیم اما اگر کسی صلاحیت لازم را نداشت و به عرصه انتخاب قدم گذاشت، می‌تواند آفاتی نیز به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: مردم همان مسیری را دنبال می‌کنند که مقام معظم رهبری ترسیم کرده و با حضور حداکثری خود شور انتخاباتی را ایجاد و رئیس جمهوری کارآمد با رای بالا را برمی‌گزینند.

این فعال سیاسی در مورد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: در این انتخابات نیز مردم باید با پرهیز از قومیت‌گرایی و مشورت با افراد آگاه، کاندیداهای اصلح و کارآمد را انتخاب کرده و این جایگاه تاثیر‌گذار را به افراد شایسته و خدمتگزار بسپارند.

۱۳۹۲/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...