نسخه چاپی

علام آمادگی ونزوئلا برای همكاری با آمریكا

همزمان با پیام های هشدار كاراكاس به واشنگتن برای پایان دادن به دخالت در امور داخلی ونزوئلا، وزیر خارجه این كشور اعلام كرد كه اقدام ونزوئلا برای تعیین كاردار در آمریكا، نشانه تمایل به ازسرگیری روابط كامل دیپلماتیك است.

به گزارش نمابه نقل از رویترز،'الیاس خائوا' در مصاحبه تلویزیونی گفت: انتخاب 'کالیکستو اورتگا' به عنوان کاردار ونزوئلا در واشنگتن می تواند سرآغاز تعیین سفرای دو کشور باشد و این پیامی برای سیاستمداران آمریکایی است تا از این طریق به تمایل کاراکاس برای عادی سازی روابط پی ببرند.

وی افزود: علت این اقدام این است که آمریکا همچنان عمده ترین شریک تجاری ونزوئلا به شمار می رود. 'نیکلاس مادورو' رییس جمهوری ونزوئلا در سخنان اخیر خود نیز ضمن متهم کردن آمریکا به تلاش برای بی ثبات کردن کشورش، وجود مناسبات بهتر با آمریکا را به روابط توام با احترام دو کشور مشروط کرد.

آمریکا هنوز نتایج انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را که مادورو در آن به پیروزی رسید، به رسمیت نشناخته است. 'هوگو چاوز' رئیس جمهوری فقید ونزوئلا در سال 2008، 'پاتریک دودی' سفیر آمریکا در کاراکاس را به خاطر مناقشه برسر آنچه که مداخله واشنگتن در اعتراضات خشونت آمیز بولیوی خوانده بود، اخراج کرد. وی در سال 2010 میلادی نیز در اعتراض به اظهارات 'لاری پالمر' مقام تعیین شده از سوی آمریکا به عنوان سفیر این کشور در ونزوئلا که گفته بود روابط روشنی بین اعضای دولت چاوز و شورشیان چپ گرای کلمبیا وجود دارد، مانع از انتصاب وی شد.

۱۳۹۲/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...