نسخه چاپی

«پوراحمد» از گزينه‎هاي ساخت فيلم «هاشمي»

گزینه های پی در پی برای فیلم هاشمی

عکس خبري -گزينه هاي پي در پي براي فيلم هاشمي

پس از رد شایعه ساخت فیلم تبلیغاتی هاشمی رفسنجانی از سوی اصغر فرهادی و حتی ابراز تعجب این كارگردان از انتشار این موضوع، كیومرث پوراحمد اعلام كرد در صورت قطعی شدن رایزنی هایش فیلم تبلیغاتی این نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را با كمك گروهی از فیلمسازان خواهد ساخت.

به گزارش نما، روزنامه شرق نوشت: هرچه بیشتر به زمان انتخابات نزدیک می شویم، خبرهایی که مربوط به فعالیت های انتخاباتی نامزدهاست، افزایش می یابد. در این میان رابطه هنر با سیاست نیز نزدیک تر شده و همچون دوره‎های قبل که خیلی از کارگردان های صاحب نام اقدام به ساخت فیلم های تبلیغاتی نامزدها کرده بودند، در این دوره هم بازار خبر و شایعه پیرامون اینکه چه کسانی قرار است فیلم های تبلیغاتی را بسازند، داغ شده است.

در همین اوضاع و احوال، گمانه زنی ها برای اینکه نامزدها به سراغ کدام فیلمسازان خواهند رفت، آغاز شده است و به دنبال آن گاهی خبرهایی منتشر می شود که برای ساعاتی ذهن همه را به خود مشغول می کند. همچنان که 28 اردیبهشت وقتی خبری مبنی بر ساخت فیلم تبلیغاتی هاشمی رفسنجانی از سوی اصغر فرهادی انتشار یافت، تعجب خیلی از خوانندگان را برانگیخت.

اصغر فرهادی که تنها جایزه اسکار سینما را برای ایرانیان آورده است، این روزها برای نمایش فیلم «گذشته» در کن به سر می برد و به همین دلیل دسترسی خبرنگاران و اهالی رسانه برای صحت و سقم این خبر بسیار سخت بود. البته چند ساعت بعد از درج چنین خبری، حاشیه های دیگری هم به وجود آمد و این شایعه قوت گرفت که مانی حقیقی و پیمان معادی در حال نوشتن فیلمنامه ای هستند که قرار است فرهادی آن را بسازد.

این در حالی بود که عصر همان روز تعجب فرهادی از درج چنین خبری و اینکه قصد ندارد این فیلم تبلیغاتی را بسازد و همچنین تکذیب خبر از سوی معادی و حقیقی به همه این شایعه ها پایان داد. البته هنوز یک روز از این جریان نگذشته بود که کیومرث پوراحمد، دیگر کارگردان باسابقه سینمای ایران 29اردیبهشت در گفت وگو با «شرق»، از ساخت فیلم تبلیغاتی هاشمی رفسنجانی خبر داد. پوراحمد متولد ۲۵آذر ۱۳۲۸ در نجف آباد است و در کارنامه او کارگردانی، فیلمنامه نویسی و تهیه کنندگی به چشم می خورد. او همچنین جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۷۴ برای فیلم «خواهران غریب» و جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه از جشن خانه سینما را برای فیلم «اتوبوس شب» از آن خود کرده است.

پوراحمد در تمام این سال ها نسبت به رویدادهای اجتماعی بی تفاوت نبوده و هرکجا که لازم بوده نظر خود را ابراز کرده است. او با بیان اینکه به هاشمی رفسنجانی اعتقاد دارد، از او حمایت می کند و این امر برایش مهم است، گفته: «پیشنهاد ساخت فیلم به من شده است و هم اکنون در حال بررسی آن هستیم و قصد داریم با همکاری دو یا سه نفر از دوستان فیلمساز، فیلم تبلیغاتی هاشمی رفسنجانی را بسازیم.»

او البته در این گفت وگو نامی از فیلمسازان دیگری که قرار است در این پروژه همکاری کنند، ذکر نکرده و گفته است طی چند روز آینده اسامی آنها اعلام می شود و عنوان کرده است برای ساخت این فیلم تبلیغاتی همکاری میان عوامل فیلم اهمیت دارد: «در این راه فرد خاصی رییس یا نفر اول نیست بلکه این کار با همفکری انجام می شود و حتی امکان دارد کارگردان دیگری فیلم را بسازد و من به عنوان دستیار حضور داشته باشم.»

پوراحمد همچنین به آمادگی شخصی خود برای ساخت این فیلم اشاره کرده است: «ساخت این فیلم به پیشنهاد ستاد تبلیغاتی ایشان زیاد مرتبط نیست بلکه کاری است که خود ما قصد داریم آن را انجام دهیم.»

۱۳۹۲/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...