نسخه چاپی

نادران:

بندهای ارجاعی به كمیسیون تلفیق، به علت غفلت، در صحن تصویب شده است

عکس خبري - بندهاي ارجاعي به کميسيون تلفيق، به علت غفلت، در صحن تصويب شده است

نماینده مردم تهران گفت: به دلیل بی‌دقتی اداره قوانین و دبیران مجلس بندهایی از بودجه كه به كمیسیون تلفیق ارجاع شده‌اند و باید در این كمیسیون تعیین تكلیف شوند، در دستور رسیدگی صحن علنی قرار می‌گیرد و به تصویب می‌رسد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، الیاس نادران با استناد به مواد 24 و 186 آیین نامه داخلی مجلس گفت: از دیروز وارد بندهای هزینه‌ای بودجه شدیم ولی مشکلی که وجود دارد این است که به دلیل بی‌دقتی اداره قوانین و دبیران بندهای ارجاعی به کمیسیون به جای رسیدگی در کمیسیون تلفیق در صحن علنی به تصویب می‌رسند و در صحن علنی نیز رای می‌آورند.

این عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: دیروز مصوبه کمیسیون عمران که قبلا تصویب شده بود باز در دستور مجلس قرار گرفت و به دلیل غفلت، رای آورد. در حالی که بند 13-3 که باید به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شد به کمیسیون ارجاع نشد و هیات رییسه اعتنایی نکرد. بنده این موضوع را به آقای فرهنگی گفتم و ایشان نیز این تذکر را وارد دانستند ولی پیشنهاد در خصوص این بند در صحن علنی مطرح و رای آورد.

وی در عین حال افزود: البته خوشبتخانه در کمیسیون تلفیق درباره محل هزینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: در بند 3-13 که سازوکار تصفیه حساب خزانه‌داری کل کشور با وزارت نفت را مشخص کرد، قرار بود این بند به کمیسیون ارجاع شود ولی این اتفاق نیفتاد. با تصویب بند 3-14 بین این دو بند مغایرت وجود دارد بند 3-13 در خصوص واگذاری 50 درصد سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس تصمیم‌گیری کرده است و ممکن است دولت بعدا به دلیل مغایرت این بند با بند 3-13 در اجرای این بند کوتاهی کند.

باهنر در پاسخ به تذکر نادران خطاب به کمیسیون تلفیق گفت: مغایرت‌های روشن بندهای بودجه را به دقت بررسی و به مجلس اعلام کنید.

نایب رییس مجلس گفت: تذکر اول جنابعالی نیز در هیات رییسه رسیدگی خواهد شد.

وی تاکید کرد: اجزایی که به کمیسیون ارجاع شده است نمی‌تواند در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

۱۳۹۲/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...