نسخه چاپی

كمبود آنتی بیوتیك‌های بیمارستانی جدی گرفته شود

كاربرد داروهای آنتی بیوتیك ضد میكروبی،ضد ویروسی و ضد قارچی برای بسیاری از بیماران بستری در بیمارستان‌ها نقش حیاتی و ضروری دارد و نمی‌توان نسبت به آن بی توجهی كرد.

به گزارش نما به نقل از ایلنا، دبیر انجمن بیماری‌های عفونی كشور کمبود آنتی بیوتیک های بیمارستانی را هشداری دانست كه باید جدی گرفته شود.

دكتر مینو محرز با اشاره به کمبود طیف وسیعی از آنتی بیوتیک های بیمارستانی اظهار داشت: موضوع کمبود داروهای آنتی بیوتیک بیمارستانی موضوع کوچک و جزئی در نظام درمانی کشور نیست که بتوان با اغماض و مراعات از کنار آن گذشت. نیازمند حرکت جدی دست اندرکاران دارویی کشور است تا هرچه زودتر این مشکل بر طرف شود.

این متخصص بیماری های عفونی اضافه کرد: کاربرد داروهای آنتی بیوتیک ضد میکروبی،ضد ویروسی و ضد قارچی برای بسیاری از بیماران بستری در بیمارستان ها نقش حیاتی و ضروری دارد و نمی توان نسبت به آن بی توجهی كرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاكید براینكه مقابله با عفونت های مقاوم شده به آنتی بیوتیک های قوی نیاز دارد، افزود:‌ بیمار با وعده و وعید و نقل قول های مختلف بهبودی پیدا نمی کند، کادر درمانی برای بهبودی بیمار دارو نیاز دارد.

محرز تاكید كرد: واقعیت آن است که تیم جراحی هر چقدر هم در کار خود مهارت داشته باشند و کادر درمانی هر چقدر هم ورزیده باشند، ممکن است به علت عدم دسترسی به موقع به آنتی بیوتیک های مناسب،فرایند درمان اثر موثری در بر نداشته باشد.

وی با اشاره به اینكه هرگونه کمبود در تامین اینگونه داروها به معنای اختلال جدی در فرایند درمانی است که می‌تواند همه تلاش‌های کادر درمانی را بی اثر سازد، افزود: این حق یک بیمار بستری شده در بیمارستان است که از متولیان دارویی کشور توقع داشته باشد که پس از جراحی داروهای مورد نیاز وی را تامین کرده باشند.

به گفته محرز بی نظم شدیدی بر زندگی خانواده بیمارانی حاکم می‌شود وقتی که مخاطب جمله دلهره آور «داروی شما موجود نیست» قرار می‌گیرند وادامه شرایط موجود به‌گونه‌ای همراه با خوف و رجاء برای خانواده و همراهان بیمار عذاب آور و گزنده است.سایه تردید در دسترس نبودن دارو موضوع پر استرس و اضطراب آفرینی است.

۱۳۹۲/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...