نسخه چاپی

صداوسیما برای مناظره‌های ۸۸ باید مدال می‌گرفت

مجری رادیو و تلویزیون گفت: معتقدم سازمان صدا و سیما با برگزاری مناظرات ۸۸ كاری بسیار دقیق و حرفه‌ای انجام داد و باید برای آن مناظرات مدال دریافت می‌كرد.

به گزارش نما به نقل از خبر انلاین، مرتضی حیدری در نشستی درباره چگونگی برگزاری مناظره های تلویزیونی برگزار شد با اشاره به مناظره های تلویزیونی سال ۸۸ گفت: من معتقدم سازمان صدا و سیما با برگزاری مناظرات ۸۸ کار بسیار دقیق و حرفه ای انجام داد و باید برای آن مناظرات مدال دریافت میکرد و حتی معتقدم خیلی بهتر بود مناظره ها را با قوت و قدرت تا به امروز همچنان ادامه می داد، از الان به بعد هم بهتر است این کار را انجام بدهد. یعنی جای مناظره های جدی و چالشی در حوزه های مختلف همچنان در سازمان صدا و سیما بسیار بیش از این است. درحال حاضر برنامه هایی در صدا و سیما با محوریت برگزاری مناظره داریم،اما به نظر من جای برنامه هایی با مفهوم درست مناظره و با آن جدیت همچنان خالی است. در گرما گرم مبارزات انتخاباتی، مناظرات کاندیداها و طرفداران آنها و در فاصله ۴ ساله بین انتخابات، مناظره نمایندگان دولت و جریانات سیاسی.

وی در ادامه افزود: اما چرا عده ای تحلیلشان بعد از مناظرات سال ۸۸ این بود که مناظره ها باعث مناقشات و در گیری ها شد. به نظر من اینها ارتباطی به هم ندارد. مثلا الان بروید درباره یک موضوع مناظره برگزار کنید و هزار و یک حرف هم بزنید.اگر طرح مسائل و صحبت در مورد آنها زمینه اجتماعی نداشته باشد امکان ندارد درگیری در جامعه صورت بگیرد.

مجری برنامه تلویزیونی پایش گفت: اتفاقا مناظره ها می تواند به آرامش بخشی در جامعه کمک کند تا اینکه موجب نا آرامی شود به دلیل اینکه شما تلویزیون تماشا می کنید و احساس می کنید یک نفر حرف دل شما را در مناظره می زند و به اصطلاح سبک می شوید اما اگر احساس کنید این حرف در دلتان مانده است و هیچ جا شنیده و گفته نمی شود ممکن است آن را در خیابان فریاد بزنید.برای من بسیار پیش آمده است که وقتی در برنامه هایم حرفی را مطرح می کنم که برگرفته از دغدغه های مردم است همینطور پیامک می آید که می گویند: ممنون که این حرف را زدی. واقعا دل من خنک شد. البته من برای دل خنک شدن آن فرد حرفی نزدم ولی این عکس العمل ها را از مخاطبانم می گیریم. بنابراین مناظره نه تنها موجب نا آرامی و به هم ریختن جامعه نمی شود بلکه باعث اطمینان بخشی، آرامش بخشی و تخلیه پتانسیل هیجانی جامعه مخاطبین هم می شود.

۱۳۹۲/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...