نسخه چاپی

خطاب به نيروهاي بيگانه مطرح شد؛

نیروی دریایی ارتش ایران قدرت تامین امنیت منطقه را دارد

جانشین فرمانده نیروی دریای ارتش از رونمایی ناوشكن بایندر در آینده نزدیك خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، امیر دریادار غلامرضا خادم بی‌غم در مراسمی که به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و حماسه مقاومت 34 روزه تکاوران نیروی دریای ارتش در محل فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار کرد: ناوشکن بایندر از یادگاران دفاع مقدس است که با توجه به پیشرفت فناوری‌ها نیاز به تعمیرات و به روز رسانی داشت که امروز این مسئله مراحل آخر خود را طی می‌کند.

وی گفت: ناو شکن بایندر در آینده‌ای نزدیک مجددا به توان رزمی نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران محلق خواهد شد.

وی درباره این‌که آیا تغییر دولت تاثیری در روند کار نیروی دریای ارتش خواهد گذاشت یا نه؟ گفت: کار نیروهای مسلح ربطی به فعل و انفعالات موجود در کشور ندارد و مسیری است که توسط مقام معظم رهبری مشخص شده و پیش می‌رود و تغییری در برنامه‌های آن ایجاد نمی‌شود.

جانشین فرمانده نیروی دریای ارتش درباره حضور نیروی دریایی در آب‌های آزاد و بین‌المللی نیز گفت: حضور در اقیانوس‌ها و آب‌های بین‌المللی جزو اقدمات ذاتی نیروی دریای شده و امروز در همه دریاها گسترده شده است. حضور در اقیانوس‌های مختلفی از جمله آرام، هند و اطلس از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران است.

وی در بخشی از اظهارات خود با اشاره به آزادسازی خرمشهر گفت: یکی از نقاط عطف در دفاع مقدس مقاومت 34 روزه تکاوران نیروی دریایی ارتش در خرمشهر بود که اگر انجام نمی‌شد معلوم نمی‌شد جنگ به کجا می‌رسد، آزادسازی خرمشهر نیز یک حرکت ملی بود و اگر پشتوانه مردمی نداشت رخ نمی‌داد.

وی با بیان این‌که «حفظ آزادی و استقلال هزینه دارد» اظهار کرد: ما هزینه استقلال و آزادی‌مان را پرداخت کرده‌ایم استکبار مطمئنا اجازه نمی‌داد که کشوی که زیر سلطه‌اش قرار داشت از دستش خارج شود اما سلحشوران ما از امام خود یاد گرفته بودند که باید مقاومت کرد.

جانشین فرمانده نیروی دریای ارتش با بیان این‌که «نیروی دریایی با تمام توان راه خود را ادامه خواهد داد و اجازه نخواهد داد استقلالی که شهدا به ارمغان آورده‌اند خدشه‌دار شود» تاکید کرد: امروز نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی راهبردی در یک مقیاس بزرگتر حرکت می‌کند و پیام آن پیام صلح و دوستی است و این‌که ما می‌توانیم خود امنیت منطقه را برقرار کنیم و نیازی به حضور نیروهای بیگانه نیست.

بنا به گزارش در پایان این مراسم از تعدادی از تکاوران، جانبازان، پیشکسوتان و خانواده شهدای نیروی دریایی ارتش تجلیل شد.

۱۳۹۲/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...