نسخه چاپی

ازدواج فیس‌بوكی

مردجوانی كه به بهانه ازدواج دختران دم‌بخت را در فضای شبكه‌های اجتماعی شناسایی و از آنان كلاهبرداری كرده‌ و برای همسرش خودرو خریده بود، دستگیر شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، زن جوان در هفدهم بهمن ماه سال گذشته با مراجعه به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران پرونده شکایت از شخصی به نام «ناصر» را پیش‌روی کارآگاهان گشود.

این زن در تشریح جزئیات شکواییه خود عنوان کرد که چندی پیش از طریق فیس‌بوک با مردی به نام «ناصر» آشنا شده که پس از چند ملاقات حضوری، این مرد از وی درخواست ازدواج کرده است.

شاکیه اظهاراتش گفت: در یکی از ملاقات‌های حضوری، تلفنی ناشناس به «ناصر» شد و او به شدت از این مکالمه ناراحت شد، در پاسخ به سوالاتم در مورد علت ناراحتی‌اش، عنوان کرد که به دلیل مشکلات مالی، قادر به وصول چک‌هایش نیست که من مبلغ هشت میلیون تومان را برای رفع مشکلاتش به وی قرض دادم.

این زن در ادامه اظهارات خود عنوان کرد که «ناصر» پس از دریافت هشت میلیون تومان گوشی تلفن‌همراه خود را خاموش کرد و در قرار شامی که ساعاتی پس از اخذ پول گذاشته بودیم، حاضر نشد.

با ثبت اظهارات این زن، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان فتا قرار گرفت و آنان پس از بررسی‌های نهایی، سرانجام در بیست و هشتم فروردین ماه سال جاری «ناصر» را شناسایی و دستگیر کردند.

بررسی و تحقیقات از این فرد نشان داد که «ناصر» که نام اصلی او «علیرضا» بود، با این شیوه اقدام به فریب دختران دیگر نیز کرد. کارآگاهان با کسب مجوز توقیف رایانه وی، اطمینان حاصل کردند که «علیرضا» که با هویت جعلی «ناصر» اقدام به فریب دختران می‌کرد، با چند زن دیگر نیز در ارتباط است.

با شناسایی دو تن از این زنان فریب خورده، مشخص شد که «علیرضا» به بهانه ازدواج با این افراد، با این زنان ارتباط برقرار کرده و پس از مدتی به بهانه وصول چک‌هایش، از این افراد مبالغی همچون سه میلیون و 1.5 میلیون تومان دریافت کرده و پس از آن متواری شده است.

بنا به این گزارش، در بررسی‌ کارآگاهان مشخص شد، «علیرضا» که به بهانه ازدواج از دختران کلاهبرداری می‌کرد، با پول‌های دختران فریب خورده، برای همسرش یک دستگاه خودروی سواری 206 خریداری کرده که این خودرو نیز با مجوزقضایی توقیف شد.

سرهنگ محمد مهدی کاکوان، رییس پلیس فتای پایتخت ضمن هشدار به کاربران اینترنت و دختران جوان گفت: برخی افراد در فضای مجازی با ساخت هویت‌های جعلی برای خود، اقدام به کلاهبرداری و فریب دیگران می‌کنند که لازم است در این راستا دختران جوان به این‌گونه افراد اطمینان نکرده و به سنت‌های ازدواج نیز پایبند باشند.

۱۳۹۲/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...