نسخه چاپی

لاريجاني در نطق پيش از دستور:

دولت‌های منطقه جلوی درگیری‌های فرقه‌ای و مذهبی را بگیرند نه آنكه آتش آن را بیافروزند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت‌های منطقه اگر بخواهند با مسئولیت‌پذیری نقش مثبتی در امنیت منطقه داشته باشند، باید جلوی درگیری‌های فرقه‌ای و مذهبی را بگیرند، نه آنكه آتش آن را بیافروزند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني نوبت صبح امروز (يکشنبه 5 خردادماه) ضمن تسليت رحلت حضرت زينب كبري(س) گفت: اگر يزيديان در گذشته به دنبال شهادت و اسارت خاندان پيامبر اکرم (ص) بودند، يزيديان امروز حتي نسبت به پيکر بي‌جان آنان بغض دارند و با وحشي‌گري به دنبال تخريب مرقد خاندان پيامبر (ص) هستند.

وي در ادامه افزود: گروه‌هاي افراطي که با پُز مبارزه با آمريکا در صحنه منطقه حاضر شدند، چگونه است که امروز دست در دستان آمريکا و مرتجعين منطقه‌اي به جنگ خاندان رسول‌الله(ص) مي‌پردازند.

رئيس مجلس با ناصواب و غير‌منطقي‌دانستن اظهارات اخير وزير خارجه ترکيه در اتهام‌زدن به ايران و حزب‌الله لبنان تصريح کرد: نصيحت ما به شما اين است که ترکيه با تحليل نادرست با سوريه ستيز کرده است و اگر محاسبات شما بعد از 3 سال اشتباه از کار درآمده است، هزينه آن را به گردن جمهوري اسلامي ايران و حزب‌الله نياندازيد.

لاريجاني اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران از ابتدا معتقد بود که مسئله سوريه بايد در درون مذاکرات سياسي حل شود و ارسال سلاح و کمک به افراطيون صرفا نوعي آتش‌افروزي و تشديد بحران در منطقه است و کمکي به حل مسئله و تقويت دموکراسي در سوريه نمي‌کند، لذا امروز جهان استکبار بعد از هزينه‌هاي گزاف، خسارات زياد جاني و مالي به اين نتيجه رسيده است که زمان اصلاح مسير براي کساني است که در تحليل خود درست عمل نکرده‌اند و با فرار به جلو به دیگران اتهام می‌زنند.

وي افزود: وجدان‌های انسانی و غیرت مسلمانان نمی‌تواند بر نبش قبر حجربن عدی و دریدن بدن یک مسلمان درسوریه و خوردن قلب او توسط افراطیون نامي جز وحشیگری در قرن 21 نهد.

لاريجاني تاکيد کرد: دولت‌هاي منطقه اگر بخواهند با مسئوليت‌پذيري نقش مثبتي در امنيت منطقه داشته باشند، بايد جلوي درگيري‌هاي فرقه‌اي و مذهبي را بگيرند، نه آنکه آتش آن را بيافروزند.

۱۳۹۲/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...