نسخه چاپی

عصبانیت جبهه ضد انقلاب از رفتار هاشمی

انتخابات ریاست جمهوری فرصت دوباره ای را برای اظهار نظر ضد انقلاب و خارج نشینان فراهم كرده است كه رصد این اظهارات ما را با تصمیمات آینده ی این افراد بیشتر آشنا می سازد.


به گزارش نما، سایت مشرق نوشت:

با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری، روزنامه نگاران و عناصر ضد انقلاب در خارج از کشور با نگارش یادداشت و تحلیل در رسانه های ضد انقلاب به بیان نظرات خود در این زمینه می پردازند که مشرق به رصد این اظهارات می پردازد:

نزدیک شدن هاشمی به جنبش سبز

رجبعلی مزروعی از روزنامه نگار خارج نشین و از اعضای حزب منحله ی مشارکت در یادداشتی در سایت ملی مذهبی با اشاره به رد صلاحیت هاشمی، شرکت در انتخابات را بی معنا دانست.

مزروعی در این یادداشت نوشت " با توجه به این وضعیت به نظر می رسد که انتخابات دیگر معنای خود را ندارد ودر وجه حداقلی خود هم دیگر رقابتی و آزاد نیست. بنا براین شرکت در این انتخابات دیگر معنایی ندارد و فکر کنم اصلاح‌طلبان دیگر انگیزه‌ای برای شرکت دراین انتخابات ندارند و قطعا بخش قابل توجهی از آنان در این نوع انتخابات شرکت نخواهند کرد"

گفتنی است برخی از اصلاح طلبان و جریانات ضد انقلاب خارج از کشور که تا چندی پیش انتخابات را تحریم کرده بودند و شرکت مردم در انتخابات را بی تأثیر می دانستند، حال با حمله به شورای نگهبان به دلیل رد صلاحیت شدن هاشمی رفسنجانی این وضعیت را به ضرر مردم می خوانند.

رجبعلی مزروعی: اصلاح‌طلبان دیگر انگیزه‌ای برای شرکت دراین انتخابات ندارند

حسن یوسفی اشکوری نیز در یاداشتی در همین سایت رد صلاحیت شدن هاشمی را فرصتی دانست برای نزدیک تر شئن هر چه بیشتر هاشمی به جنبش سبز.

اشکوری در یادداشت خود ادعا می کند که با رد صلاحیت شدن هاشمی به تدریج در شمار قابل توجهی از وابستگان به قدرت و به ویژه سابقون انقلاب و نظام تردید ایجاد خواهد شد و منجر به اعتراضات پنهان در درون حکومت می شود.



تغییر گفتمان هاشمی

مرتضی کاظمیان در روز آنلاین با اشاره به مواضع هاشمی در انتخابات 88 و نماز جمعه ی معروف به تغییر در گفتمان هاشمی از سال 88 تا امروز اشاره کرد و رد صلاحیت او در انتخابات 92 را نتیجه ی همین تغییر رویه ی هاشمی دانست.

وی هاشمی رد صلاحیت شده را فرد جدیدی دانست که دیگر سکوت برای او جایز نیست در حالی که کسی هم منتظر نیست هاشمی پا در راه موسوی و کروبی گذارد چرا که هاشمی مرد برآشفتن بر مرکز قدرت نیست.

کاظمیان با بیان بالاتر رفتن انتظارات از هاشمی نوشت " هاشمی جدید همچنین می‌تواند همراه خوش‌وزن و مهمی برای گذار دموکراتیک و پیشبرد دموکراتیزاسیون باشد و شود. لازمه‌ی این امر، تداوم عزم هاشمی برای حضور سیاسی موثر است"

مرتضی کاظمیان :هاشمی جدید می‌تواند همراه خوش‌وزن و مهمی برای

گذار دموکراتیک و پیشبرد دموکراتیزاسیون باشد و شود

اشتباه در دفاع از خاتمی

نیک آهنگ کوثر نوسینده و کارتونیست خارج نشین در سایت خودنویس با نگارش یادداشتی به مناسبت دوم خرداد، انتقاداتی را نسبت به جو حاکم و محدودیت های موجود در زمان دوم خرداد وارد کرد.

وی در این یادداشت با بیان تلاش های روزنامه نگاران دوم خردادی برای روی کار آمدن خاتمی به ایجاد سانسور های بیشتر بعد از روی کار آمدن خاتمی در روزنامه ی همشهری اشاره کرد.

نیک آهنگ کوثر با اشاره به چشم پوشی دوم خردادی ها از اشکالات خاتمی نوشت "خبرهای منفی در باره دولت را ناشنیده می‌گرفتیم. حذف بسیاری از مدیران را جدی نگرفتیم. گفتیم جناح راستی بوده‌اند، حق‌شان است! رسیدن بسیاری از پروژه‌های بزرگ به یاران روزنامه سلام و خوئینی‌ها را زیر سیبیلی رد کردیم. رو شدن ماجرای کمک مالی روزنامه آفتاب‌گردان و ماجراهای مرتبط با گرفتن پول از برج‌سازان برای اهداف سیاسی به قیمت دادن مجوز و تراکم را شوخی گرفتیم .... یادمان رفت که مطبوعات باید ناظران بی‌طرف قدرت باشند. بسیاری از رسانه‌ها و یارانشان تبدیل شدند به ممد بوقی‌های دولت خاتمی. اگر کسی از روزناه‌های آن طرفی نقدی به چیزی وارد می‌کرد، روزگارش را در جمع‌های رسانه‌ای سرویس می‌کردیم. کافی بود خبرنگار رسالت در باره پرونده شهرداری، سوالی جدی همراه با مدرک مطرح کند...می‌شد عامل نقدی و محسنی اژه‌ای"

وی تندروی های صورت گرفته در دفاع از خاتمی را خطا دانست و نوشت "برای ما، حرف خاتمی حجت بود نه واقعیت. این خطای ما بود. اشتباه ما این بود که ذره‌بین را روی سر دولت نبردیم"



خودنویس: هاشمی پدر خوانده ای است که تنها به فکر خود و منافع نزدیکانش است

همچنین وی در یادداشت دیگری در همین سایت هاشمی را پدر خوانده ای خواند که تنها به فکر خود و منافع نزدیکانش است. او با اشاره به دست داشتن هاشمی و افراد نزدیک به او در بسیاری از قراردادهای بزرگ تجاری نوشت " لطفا قراردادهای بزرگ نفتی از دوران هاشمی رفسنجانی را تا پایان دولت خاتمی بررسی کنید. لطفا نقش گروه‌های تجاری وابسته که در خارج از کشور، معامله‌های بزرگ نفتی و گازی را برای این خاندان «جور» کرده‌اند را بازخوانی کنید"

۱۳۹۲/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...