نسخه چاپی

احمدی‌نژاد:آدم های كوچك را باید از سر راه برداریم

رییس جمهور با اشاره به حادثه‌خیز بودن ماه خرداد گفت: پیام حوادث خرداد راه روشن آینده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز ضمن افتتاح سه پروژه ارتباطاتی در شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگویی به صورت ویدئو کنفرانس با سفیر ایران در سوریه اظهار کرد: اتفاقاتی که در خردادماه افتاده، همواره اتفاقات بزرگی بوده است. امام (ره)نیز اشاره دارند که انتظار فرجش نیمه خرداد کشم و خودشان نیز در خردادماه به آسمان پر کشیدند، پیام حوادث خرداد راه روشن آینده است.

وی با اشاره به حوادث سوریه ابراز امیدواری کرد که در آینده جهانی فارغ از ستم و ظلم و سرشار مهربانی و کرامت برای انسان‌ها داشته باشیم و با برگزاری انتخابات آزاد و احترام به حقوق مردم و کنار گذاشتن سلاح در سوریه شاهد همبستگی، یکپارچگی سوریه باشیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت موضوع ارتباطات گفت: مسئله اصلی انسان ارتباط است، خداوند انسان‌ها را خلق کرده است تا به بالاترین درجه انسانی دست یابد و این در گرو ارتباط است.

رییس جمهور با بیان این‌که همه ارزش‌های انسانی در ارتباط میان انسان‌ها متجلی می‌شود، افزود: هر چه ارتباطات گسترده‌تر شود فرصت برای شکوفایی و تعالی انسان بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما باید به سمت توسعه ارتباطات پیش برویم، این‌که برخی فکر می‌کنند که ارتباطات را محدود کنیم آدم‌ها حفظ می‌شوند حرف غلطی است، اگر فکر کنیم که اینگونه درست است، باید به خودمان شک کنیم، کدام اندیشه می‌تواند برتر از اندیشه حق و اندیشه الهی باشد کدام اندیشه از اسلام ناب می‌تواند برتر باشد؟ اگر کم می‌آوریم مشکل از ما است، احکام الهی عدالت و پاکی در جامعه رشد یافته و امکان اجرا دارد.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های منابع طبیعی و انسانی کشورمان گفت: ما برای رسیدن به هر نقطه آرمانی که برای ایران متصور باشیم، باید بر مزیت‌های طبیعی و انسانی خودمان تکیه کنیم. البته من نمی‌گویم ما حالت جنگ با دنیا را داشته باشیم ما پرچم‌دار صلح هستیم و ایستادگی در برابر ظلم خود پاسداری از صلح است، ما باید بر داشته‌های خودمان تکیه کنیم.

وی با بیان این‌که گسترش ارتباطات می‌تواند مزایای بسیاری برای کشورمان داشته باشد، گفت: بعضی‌ نمی‌فهمند و فکر می‌کنند با نگاه امنیتی می‌توان کار کرد. در حالی که اگر در مسیر اصلی ارتباطات باشیم اتفاقا امنیت مابالا می‌رود و به غیر از اهداف اقتصادی در جهت اهداف انسانی ما نیز هست. ایرانی‌ها هر چه قدر ارتباط داشته باشند به نفعشان است. ایران هرگز از ارتباط ضرر نکرده، بلکه ایرانیان برون گرا هستند.

وی گفت: برخی چون خود کوچکند، ملت ما را هم کوچک می پندارند، ما حقیقت اسلام را گرفتیم، اگر به مدعیان گوش می‌دادیم، چیزی نداشتیم کسانی که الله اکبر می‌گویند در مقابل دوربین سر می‌برند. یعنی همان تعصبات 1400 سال پیش. ایرانی‌ها حقیقت را اسلام را گرفتند و پایش ایستادند و این ناسیونالیسم نیست، ذکر نعمت خدا است. خدا این سرزمین و مردمانش را سیقل داده است و آنان را برای ابلاغ یک پیام بزرگ فرصت داده است، کسی که پیام جهانی دارد باید ارتباط برقرار کند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر ضرورت گسترش ارتباطات گفت: آدم های کوچک را باید از سر راه برداریم، آدم‌های کوچک نمی‌توانند در سطح ملی و بین‌المللی بیاندیشند، من ایمان دارم که در آینده نزدیک ایران مرز دانش خواهد شد.

رییس جمهور در پایان اظهارات خود بر خودباوری و تکه بر توانمندی‌های داخلی تاکید کرد.

در این مراسم از سه پروژه ملی شامل: پروژه بزرگراه ارتباطی ایران و اروپا (EPEG)، پروژه‌های 5 هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری و سویچ VOIP بین‌الملل توسط رییس جمهور افتتاح شد و از مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و برخی دیگر از فعالان پروژه‌های مذکور تقدیر به عمل آمد.

۱۳۹۲/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...