نسخه چاپی

«وليد المعلم»:

سوریه در كنفرانس «ژنو 2» شركت می‌كند

وزیر خارجه سوریه در بغداد طی یك كنفرانس خبری مشترك با همتای عراقی‌اش اظهار داشت كه دمشق كنفرانس «ژنو 2» را یك فرصت می‌داند و در آن شركت خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه که در سفری ناگهانی و از پیش اعلام نشده، قبل از ظهر امروز وارد بغداد شده است، لحظاتی پیش با «هوشیار زیباری» در یک کنفرانس خبری حضور یافت و گفت که برای اعلام همبستگی و همدردی با ملت و دولت عراق به دلیل صورت گرفتن حملات تروریستی در این کشور به بغداد سفر کرده است.

وی در ادامه درباره بحران سوریه گفت: دولت‌هایی که علیه سوریه توطئه‌چینی می‌کنند، حامی تروریسم هستند. اما به هر حال این ملت سوریه هستند که حق تعیین سرنوشت و آینده خود را دارند.

معلم در ادامه اظهار داشت که سوریه با اصل مشارکت در کنفرانس «ژنو 2» موافق است و کنفرانس صلح فرصتی برای حل‌وفصل سیاسی می‌داند.

وزیر خارجه سوریه گفت: ما به مقامات مسئول عراق اعلام کردیم که سوریه قصد دارد در ژنو 2 حضور یابد. ما همچنین به مقامات عراقی اعلام کردیم که روادید را برای گردشگران عراقی که می‌خواهند به سوریه سفر کنند، لغو کرده‌ایم.

هوشیار زیباری نیز در این کنفرانس خبری گفت که بغداد کنفرانس ژنو 2 را تایید می‌کند و در آن حضور خواهد یافت و تداوم روابط میان عراق و سوریه در راستای منافع ملت‌های دو کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد یک راهکار مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه گفت که مخالف هرگونه قیمومیت بر ملت سوریه است و این همان چیزی است که برای آینده عراق نیز می‌خواهد.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد که ملت عراق از طریق صندوق‌های رای، تروریسم را مهار کرده است.

ولید معلم قرار است با مقامات بلندپایه عراقی از جمله «نوری المالکی» نخست‌وزیر این کشور درباره مسائل مختلف از جمله بحران سوریه رایزنی کند.

۱۳۹۲/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...