نسخه چاپی

آزمون مهم سردار در پرسپوليس

رویانیان و چالش بزرگی به نام علی كریمی

علی كریمی در پرسپولیس می ماند؟ این سوال بزرگی است كه ذهن هواداران این تیم را مشغول خود كرده است. شاید بهتر باشد بعد از اتفاقاتی كه برای مهدوی كیا افتاد برای كریمی بهترین تصمیم گرفته شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، همین چند روز پیش بود که علی کریمی در گفت و گو با ایسنا اعلام کرد به زودی تیم آینده اش را انتخاب می کند. مصاحبه ای که هواداران این بازیکن را که پس از خداحافظی از فوتبال اظهار نظری نکرده بود، امیدوار کرد. شماره 8 سرخ ها بعد از شکست مقابل سپاهان در فینال جام حذفی به طور ناگهانی از فوتبال خداحافظی کرد و طرفداران پرسپولیس را که هنوز رفتن مهدوی کیا را هضم نکرده بودند در شوک دیگری فرو برد.

1- درست است که خداحافظی کریمی کاملا احساسی بود اما در حال حاضر این بازیکن تمرین های اختصاصی خود را به طور منظم انجام می دهد و مشخص است که درصدد بازگشت به فوتبال است. بیراه نیست اگر بگوییم بازگشت کریمی به میادین نه تنها به ضرر فوتبال نیست و حق جوان آینده داری را نمی گیرد، بلکه به این فوتبال بی ستاره رونق دوباره ای می دهد. وقتی امثال کریمی، فرهاد مجیدی و مهدوی کیا هنوز دلخوشی هواداران هستند و با وجود سن زیاد خود همچنان می درخشند، دلیلی ندارد که ورزشگاه ها از وجود بازیکن محبوب و باتکنیکی مثل علی کریمی محروم شوند.

2- روزی که علی کریمی از فوتبال خداحافظی کرد یک جمله معنادار گفت "می روم تا دایه های مهربان تر از مادر به پرسپولیس بیایند". مسلما او از برخی مسائل در پرسپولیس ناراحت است. برخی از رسانه ها پس از این اتفاق از درگیری لفظی کریمی با سرپرست سرخپوشان در رختکن خبر داده بودند، اما با فرض نادرست بودن این اخبار هم نمی توان کتمان کرد که کاپیتان سرخ ها، در طول فصل گذشته بارها با مسئولان پرسپولیس دچار مشکل شد. اوج درگیری ها در زمان اخراج او بوسیله مانوئل ژوزه بود که فضای این تیم را برای دو، سه ماه کاملا ملتهب کرد. سرمربی پرتغالی وقت سرخ ها در مصاحبه خود با ایسنا صراحتا گفت که رویانیان کسی بوده که به او صحبت های علی کریمی را گزارش کرده است. شاید اگر رابطه کریمی با مدیرعامل سرخ ها کمی خوب بود می شد تصور کرد که رویانیان مشکل به وجود آمده را بدون انتقال به ژوزه با صحبت رو در رو با کریمی رفع کند اما جریان به گونه دیگری پیش رفت. در این رابطه می توان به یکی از اظهار نظرهای رویانیان در برنامه ورزش و مردم هم اشاره کرد که گفته بود "کریمی ما را دوست ندارد".

3- از روزی که کریمی حرف از خداحافظی زد واکنش های مختلفی به این موضوع صورت گرفت. برخی کارشناسان تصمیم او را احساسی و عجولانه خواندند و گفتند او هنوز می تواند برای هر تیمی مفید باشد. عده ای دیگر از کارشناسان هم گفتند که کریمی باید در اوج خداحافظی می کرد و تصمیم خوبی گرفته است. در این میان اکثر مردم و فوتبالدوستان خواهان بازگشت شماره 8 به فوتبال هستند. این را می توان از نظرات آنها در اخبار سایت های مختلف فهمید. رویانیان که در انتخاب سرمربی به شدت به نظر مردم توجه کرد این بار هم باید درباره علی کریمی که بدون شک یکی از محبوبترین بازیکنان ایران است، بهترین تصمیم را بگیرد. نباید فراموش کرد که کریمی همیشه گفته دوست دارد با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کند و از سوی دیگر علی دایی هم گفته است باید شان این بازیکن حفظ شود.

4- کریمی در حال حاضر از چند تیم ایرانی و خارجی پیشنهاد دارد و همین نشان می دهد این بازیکن هنوز هم مورد قبول مربیان است و می تواند تاثیرگذار باشد. خاطره بد خداحافظی مهدوی کیا که باعث شد شماره 2 آرام هم عصبی شود و بگوید حتی در بازی خداحافظی با هامبورگ برای پرسپولیس بازی نمی کند، برای سرخ ها و هوادارانشان کافی است تا تجربه تلخ دیگری نداشته باشند. کاری که با مهدوی کیا شد نهایت بی مهری به این بازیکن بود و بدون شک هواداران این تیم دوست ندارند مشابه این اتفاق برای اسطوره دیگرشان هم تکرار شود.

5- این بار کمی رک تر می گوییم. شاید مثل علی کریمی ها دیگر در فوتبال مان نداشته باشیم. اگر کمی فقط کمی از از کشورهای صاحب فوتبال و نحوه برخوردشان با ستاره ها و بزرگان یاد بگیریم، متوجه می شویم که الان وقت حمایت از کریمی است. دو فصل پیش بود که علی دایی در حالی که محبوب سکوها بود از پرسپولیس رفت و جای خود را به استیلی داد. از همان سال نام علی دایی نماد اعتراض نه تنها پرسپولیسی ها بلکه همه تیم ها به وضع موجود تیم محبوبشان شد و این بار هم ممکن است با خروج کریمی از پرسپولیس اتفاق مشابهی رخ دهد. با توجه به همه مسائل وظیفه سنگینی روی دوش رویانیان است که به بهترین وجه درباره بازگشت کریمی به تیم تصمیم بگیرد و در غیر این صورت عواقب ناشی از هرگونه رفتاری نا به جا لطمات بزرگی به پیکره پرسپولیس وارد می کند.

۱۳۹۲/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...