نسخه چاپی

ایران، مشكل سوریه را حل می‌كند

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینكه راه‌حل موضوع سوریه سیاسی است نه نظامی؛ تصریح كرد: صلح و دموكراسی و توسعه سیاسی از درون لوله تفنگ و انفجارات متولد نمی‌شود.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت؛هادی شوشتری عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس ، با اشاره به برگزاری نشست دوستان سوریه در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران و تعداد دیگری کشورها از ابتدا معتقد بودند راه‌حل موضوع سوریه، یک گزینه سیاسی است نه نظامی؛ زیرا صلح و دموکراسی و توسعه سیاسی از درون لوله تفنگ و انفجارات متولد نمی‌شود از همین‌رو موضوع سوریه باید از طریق نشست‌ها و تبادل فکر و اندیشه حل شود.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران حتی در نشستی با معارضان سیاسی حکومت فعلی سوریه، مذاکرات و گفت وگوهایی انجام داد؛ زیرا معتقد است راه‌حل‌های سیاسی این نشست در چارچوب کلی گزینه مسالمت‌آمیز، قابل تحلیل است.

شوشتری با تاکید بر اینکه همه گروه‌های سوری باید در چارچوب یک راه حل سیاسی، موضوع این کشور را حل و فصل کنند، به نقش ایران در حل بحران سوریه اشاره کرد و توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای تاثیرگذار منطقه است و فرایند مسائل سیاسی منطقه بدون حضور تهران قابل بررسی نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به برگزاری نشست ژنو۲ درباره موضوع سوریه و بدون حضور ایران تصریح کرد: اجرای هر طرحی در منطقه باید با حضور فعالانه و مشارکت جمهوری اسلامی باشد تا موضوع سوریه بدون کمترین هزینه حل و فصل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه باید از برگزاری هر نوع نشست سیاسی با موضوع حل بحران سوریه استقبال شود، گفت: اگر صندلی ایران در چنین نشست‌هایی خالی‌ باشد، منجر به شکست خواهد شد و البته روسیه به عنوان یک مولفه تاثیرگذار خواهان حضور جمهوری اسلامی ایران در این نشست‌ها است.

۱۳۹۲/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...