نسخه چاپی

بررسي بودجه 92 در صحن علني

بیمه حوادث كارگران بلاتكلیف به كمیسیون تلفیق ارجا شد

خانه ملتی‌ها موضوع بیمه حوادث كارگران ساختمانی توسط كارفرمایان را بلاتكلیف به كمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران نمایندگان در نوبت عصر جلسه علنی امروز (دوشنبه 5 خرداد) و در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای ماده واحده لایحه بودجه سال جاری، بند الحاقی 10 این ماده واحده را بررسی و آن را بلاتکلیف به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

براین اساس بند الحاقی شماره 10 از تاریخ تصویب این قانون، پرداخت حق بیمه و ارائه اسناد در زمان صدور پروانه ساختمان موضوع قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در شهرها و روستاهای کشور متوقف می‌شود. سازمان مالیاتی مکلف است معادل عملکرد نیم واحد درصد از کل عوارض ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل منابع مندرج در بندهای "ج" و "د" در ماده 38 قانون مالیات برارزش افزوده متمرکز نزد سازمان دهیاری‌ها وشهرداری‌هاي کشور را برای بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نماید. سازمان تامین اجتماعی مکلف است تکالیف مذکور در قانون فوق را از محل وضوح پرداختی انجام شود و کلیه کارگران ساختمانی را تحت پوشش بیمه این قانون قرار داده و گزارش عملکرد خود در این خصوص را هر سه ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه، بودجه و محاسبات و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال نماید. کارفرمایان امور ساختمانی موظف‌اند کارگران ساختمانی غیر مشمول این بند را بیمه حوادث حین کار نموده و اسناد مربوطه را به مراجع صدور پروانه ارائه نمایند.

اضافه می‌شود نمایندگان با تصویب اصل این بند که به دو سوم رای نمایندگان نیاز داشت، با 128 رای موافق 27 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر مخالفت کردند و همچنین با حذف این بند نیز با 36 رای موافق 100 رای مخالف و 12 رای ممتنع مخالفت کردند بنابراین علی لاریجانی این بند را به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.

۱۳۹۲/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...