نسخه چاپی

ولايتي در نشست خبري:

تركیه باید بحران سوریه را از طریق سیاسی حل كند

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: كشور تركیه باید بداند كه حل بحران سوریه باید از طریق سیاسی دنبال شود و اتكا به راهبردهای نظامی امكان ندارد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ "علي اکبر ولايتي" نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در نشست خبري که در خبرگزاري فارس برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره رابطه ايران و ترکيه در دولت به خودش گفت: رابطه ترکيه و ايران همواره خوب بوده است، به طوريکه اين دو کشور در سازمان اکو و دي 8 با يکديگر همکاري‌هاي خوبي دارند.

وي افزود: اعتقاد دارم که رابطه بين ايران و ترکيه در منطقه بسيار مهم است و آينده خوبي را براي اين دو کشور پيش بيني مي‌کنم.

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خاطرنشان کرد: در قضيه سوريه بناي جمهوري اسلامي ايران همکاري با کشور ترکيه است، اما اين موضوع بايد لحاظ شود که هرکدام از کشورهاي منطقه سياست خارجي مختص خود را دارند.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل اظهار داشت: اميدواريم که کشور دوست و برادرمان ترکيه اين موضوع را درک کند که بحران سوريه را از طريق سياسي و ديپلماتيک بايد حل کرد، نه نظامي.

وي درباره ميزان آراي خود در مقابله با رقبايش اظهار داشت: مردم تشخيص مي‌دهند که چه کسي در عرصه رياست جمهوري حضور پيدا کند، لذا صحبت را در اين باره جايز نمي‌دانم.

۱۳۹۲/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...