نسخه چاپی

شهروندان فقیر عربستانی

با وجودی‌كه عربستان از جمله كشورهای ثروتمند جهان به شمار می‌آید، اما پدیده فقر در آن امری غیر قابل انكار و جدایی ناپذیر از این جامعه است.

به گزارش نما به نقل از فارس، مرآه الجزیره، با وجودی‌که کشور عربستان سعودی از جمله کشورهای ثروتمند جهان به شمار می‌آید و ثروتمندترین خاندان‌ها و افراد جهان را در خود جای داده است، اما حدود 20 درصد از جمعیت آن زیر خط فقر به سر می‌برند.



متکدیان تنها چند قدم آن طرف‌تر از مراکز تجاری و تفریحی باشکوه ریاض درپی یافتن لقمه‌ای نان هستند و چند کیلومتر آن طرف‌تر از این مراکز در شهرک‌های فقیرنشین جنوب پایتخت سعودی خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که برای تدبیر امور معیشتی خود با شرایط بسیار سختی دست و پنجه نرم می‌کنند.

334396_280.jpg

با وجودی‌که حکومت سعودی در این اواخر اعتراف کرده است که فقر از جمله مهمترین چالش‌ها و مشکلاتی است که عربستان سعودی با آن دست به گریبان است، اما بسیاری هنوز از واقعیت‌های جاری در این کشور و مشکلاتی که فقرای عربستانی با آن دست به گریبان هستند، بی‌اطلاع هستند.

334397_409.jpg


کشف این دنیا برای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران خارجی بسیار سخت و مشکل است و این امر جز با کمک افراد با نفوذ و فعال در عرصه اجتماعی عربستانی ممکن نیست که خطرات چنین اقداماتی را به جان می‌خرند.



334398_142.jpg

با وجود اطلاع حکومت سعودی از این شرایط بسیار سختی که شهروندان کشورش در آن به سرمی‌برند، اما تاکنون هیچ گامی در این راه برنداشته و کمک‌هایی که به این افراد تاکنون شده، کمک‌های شخصی و از سوی افراد خاص صورت گرفته است.


این درحالی است که فردی همچون شاهزاده «الولید بن طلال» ثروتمندترین و بزرگترین سرمایه‌گذار سعودی و یکی از بزرگترین و ثروتمندترین سرمایه‌گذاران در جهان است.

 «اطمة الهزازی» یکی از این شهروندان سعودی است که مجبور است برای تامین داروهای مورد نیاز خود و هزینه معیشت و زندگی‌اش در صف دریافت کمک‌ از موسسات و مراکز خیریه باشد.

در واقع با وجودی‌که کشور عربستان سعودی از جمله کشورهای ثروتمند جهان به شمار می‌آید، اما پدیده فقر در آن امری غیر قابل انکار و جدایی ناپذیر از این جامعه است.

۱۳۹۲/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...