نسخه چاپی

جلیلی در جمع نمایندگان مجلس چه گفت؟

عکس خبري -جليلي در جمع نمايندگان مجلس چه گفت؟

كاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ظرفیت‌های انقلاب اسلامی منهای انفعال و انحراف، كشور را در مسیر پیشرفت جلو می‌برد.

به گزارش نما به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امروز با حضور در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در سخنانی در جمع بیش از 80 نفر از نمایندگان اظهار داشت: اگر ما تاکنون در کشور پیشرفتی داشتیم، مرهون گفتمان انقلاب اسلامی است و باید این گفتمان باز هم گفتمان قالب در کشور باشد و ادامه یابد.

وی افزود: تمام ادعای من این است که ما امروز در کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم و اگر این ظرفیت‌ها بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی آزاد شود و انفعال و انحراف از آن گرفته شود، در مسیر پیشرفت جلو می‌رود.

جلیلی ادامه داد: کسی که رئیس قوه مجریه می‌شود مثل راننده یک ماشین بزرگ است و باید کشور را در مسیر قانون هدایت کند.

جلیلی گفت: بنده نمی‌خواهم بی‌انصافی کنم و بگویم که این ماشین امروز متوقف است اما حرکتش خیلی کند است و حرکت ضعیفی دارد.

وی اظهار داشت: اگر ما شعاری می‌دهیم و می‌گوییم که می‌خواهیم ظرفیت‌های کشور را آزاد کنیم، باید به این شعار عمل کنیم.

جلیلی اضافه کرد: باید با برطرف کردن ایرادات به سرعت حرکت این ماشین شتاب دهیم. همچنین ما باید از اسناد بالادستی مانند برنامه و بودجه و سند چشم‌انداز و سایر قوانین از جمله هدفمندی و اصل 44 به خوبی بهره بگیریم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در این سالها مصوباتی را در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی می‌گذراندیم که رهبر انقلاب در رابطه با آن فرمودند این مصوبات خوب است ولی روی کاغذ است و باید اجرا شود و به نتیجه برسد.

جلیلی گفت: اگر به قوانین عمل شود، ادعای ما مبنی بر آزاد شدن ظرفیت‌ها هم محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: در اول انقلاب دشمنان طمع کردند و به ایران حمله کردند و دلیل حمله آنها این بود که فکر می‌کردند ساختار کشور قدرت دفاع ندارد؛ وقتی سازوکار متناسب با آن دفاع را مهیا کردیم، موفق شدیم.

جلیلی افزود: امروز ما نه تنها ایرادات دستگاه‌های اجرایی را باید برطرف کنیم بلکه باید کاری کنیم که حرکت آنها شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موضوع فساد 3هزار میلیاردی اظهار داشت: ما 6 ماه جلسات متعددی در این رابطه داشته‌ایم؛ یک دلیل در این رابطه این بود که سازوکارهای اقتصادی ما دچار مشکل بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ما نباید برای مبارزه با فساد اقتصادی، اول به دنبال بحث‌های امنیتی و پلیسی برویم بلکه باید اول سازوکارهای جلوگیری از آن را فراهم کنیم.

جلیلی با تأکید بر تعامل دولت، مجلس و قوه قضاییه گفت: این سه قوه با هم می‌توانند کشور را در مسیرش جلو ببرند و اگر در روابط آنها اخلال ایجاد شود، دچار مشکل می‌شویم.

۱۳۹۲/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...