نسخه چاپی

امروز با كانديداها

از تدبیر اندیشیدن برای یارانه ها تا گرفتن پنچری ماشین دولت

تبلیغات انتخاباتی آغاز شده و همه جا صحبت از این است كه كدام كاندیدا اصلح تر است.بی تردید در این برهه از زمان سخنان كاندیداها...

به گزارش نما تبلیغات انتخاباتی آغاز شده و همه جا صحبت از این است که کدام کاندیدا اصلح تر است.بی تردید در این برهه از زمان سخنان کاندیداها تاثیر زیادی بر رای مردم دارد و بررسی قسمت های مهم صحبت های کاندیداها خارج از لطف نیست.

دموکراسی یعنی مردم سالاری/ ایران یک کشور مردم سالار است

غلامعلی حداد عادل با اشاره به مساله دموکراسی و آزادی‌های سیاسی گفت: به نظر ما دموکراسی یعنی مردم‌سالاری، که به معنای حاکمیت ملت بر سرنوشت خود است. همه قبول دارند که ایران یک کشور مردم‌سالار است و هیچ قدرت خارجی در اداره این کشور نفوذ و تسلطی ندارد و این مردم رییس‌جمهور و نماینده مجلس را انتخاب می‌کنند. اکنون ایران به یک الگو در زمینه دموکراسی تبدیل شده است و آزادی سیاسی لازمه این دموکراسی است و روی دیگر سکه دموکراسی محسوب می‌شود اما باید توجه داشته باشیم که مرز آن با توطئه شناخته شود.



امام خمینی تاکید داشتند من در وزارت خارجه بمانم

علی اکبر ولایتی با بیان اینکه در اول انقلاب اسلامی باید سیاست خارجی کشور متحول می شد ادامه داد: امام خمینی همیشه از وزارت امور خارجه گله داشتند و قبل از اینکه من به عنوان وزیر انتخاب شوم 7 وزیر و سرپرست در این وزارتخانه تغییر کرد و به طور متوسط هر 5 ماه یک وزیر یا سرپرست جدید داشت. اما زمانی که من وزیر شدم 16 سال در این سمت ماندم. وی افزود: امام خمینی در وصیت نامه شان از فرآیندهای من در وزارت امور خارجه اظهار رضایت کردند و به نمایندگان و دولت تأکید داشتند من در این سمت بمانم.



آزادی عمل بانک ها در صدر سیاست دولت آینده

محمد رضا عارف اظهار کرد: بدون شک از اولویت‌های اصلی دولت من این خواهد بود که نگرش بر نظام بانکی را مورد بازنگری و اصلاح قرار دهم. رابطه مالی که بین دولت و بانک‌ها ایجاد شده است یک رابطه ناسالم است. آزادی عمل بانک‌ها در استفاده بهینه از این منابع باید در صدر سیاست‌های دولت آینده قرار بگیرد.



برخی خودروها قتلگاه متحرک هستند

محسن رضایی تاکید کرد: توجه به حق مردم باید به عنوان یک اصل همواره مورد توجه باشد و با توجه به زندگی و معیشت مردم، اخلاق، ادب و معنویت نیز در جامعه جاری می شود چون همان گونه که در دین اسلام نیز تاکید شده، اگر از هر دری فقر وارد شود، ایمان نیز از در دیگر خارج خواهد شد. وی با تاکید مجدد بر جدی گرفتن زندگی مردم، اظهار داشت: کشته شدن سالانه 20 هزار نفر از مردم کشورمان در تصادفات جاده ای به هیچ وجه قابل قبول نیست و متاسفانه خودروهایی در کشور تولید می شوند که هر کدام از آنها قتلگاهی متحرک هستند و نباید به کارخانجات اجازه داد تا چنین خودروهایی تولید کنند.



مردم باید مشکلاتشان را از زبان ما بشنوند

محمد باقر قالیباف گفت: مردم از یک مدیر انتظار ندارند که نظریه‌پرداز باشد، مدیر باید حرفی که می‌زند طوری باشد که مردم احساس کنند دغدغه‌های خودشان را از خود او می‌شنوند، پاسخ آن دغدغه‌ها را هم به جای اینکه با گوش خود بشنوند در زندگی روزانه خود آن را حس کنند. وی اظهار کرد: این خطر وجود دارد که اگر شکر نعمت به جای نیاوریم، خدا آن نعمت را از ما بگیرد و هم دنیای مردم و هم آخرت آنها را از بین ببریم. شکر نعمت این است که ما به عنوان یک مدیر این طور صحبت بکنیم که مردم رفع مشکلات خود را از زبان یک مدیر بشنوند.



باید تدبیری اندیشید که مردم به یارانه نیازی نداشته باشند

حسن روحانی گفت: یارانه باید به تولید می رسید اما این امر محقق نشد و برای ادامه هدفمندی باید نواقص گذشته اصلاح گردد و در کنار یارانه نقدی، یارانه کالایی هم داشته باشیم تا مردم مشکل نداشته باشند و نگرانی از مردم گرفته شود. وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید مردم نیازمند یارانه نقدی نخواهند بود افزود: دولت تدبیر و امید درصدد است تا علاوه بر حل مشکلات اقتصادی، مردم به چنان آرامشی برسند و همه در خانه‌ها شاغل باشند که به یارانه 45 هزارتومانی نیاز نداشته باشند.



باید پنچری ماشین دولت گرفته شود

سعید جلیلی خاطر نشان کرد: ساختار اجرایی- اداری کشور نه تنها ظرفیت ها را فعال نمی کند بلکه خود مانع آزاد سازی آنهاست در چنین شرایطی یکی از اولویت های بزرگ ما این است که این ماشین راه بیفتد، باید پنچری ماشین گرفته شده و سعی کنیم شتاب لازم را پیدا کند. باید درعرصه ساز و کار اداری ایرادها را برطرف کنیم. وی ادامه داد: مردم ما ملت هوشیاری هستند و باید از فرصتهای موجود برای ارتقا این هوشیاری استفاده کنیم؛ یکی از آسیب های که وجود دارد این است که ما می خواهیم کارهای انجام دهیم که در دوره 4 ساله نمود داشته باشد، البته اگر دچار غفلت شویم کشور روز به روز خسارت خواهد دید.



ملت نیازمند دولت الکترونیک می باشند

محمد غرضی وضعیت ارتباطات و اینترنت را در شرایط فعلی از نظر کیفی مناسب ندانست و گفت: ارتباطات در حال حاضر فقط از نظر کمیتی خوب است؛ امیدوارم بتوانم مجموعه 4 هزار گانه خدمات الکترونیکی در کشور را راه اندازی کنم که اینترنت جزئی از آن است. وی درباره سرعت اینترنت نیز گفت: الان برخی محتاج سرعت اینترنت هستند اما ملت نیاز به یک دولت الکترونیک دارند و این مهم تر از سرعت اینترنت است چرا که با ایجاد دولت الکترونیک مشکل سرعت اینترنت هم حل می‌شود.

۱۳۹۲/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...