نسخه چاپی

قرارداد مشروط پرسپولیس با «جادوگر»

موضع رویانیان درباره كریمی، روشن و مشخص است؛ او كه در مصاحبه‌های پایان فصل قبل طعنه‌های تندی به كریمی كرد، بعید است كه به همین سادگی‌ها تن به مذاكره و تلاش برای جذب دوباره وی دهد

علی کریمی با اظهار علاقه مبنی بر بازگشت برای آخرین فصل بازیگری‌اش، باشگاه و هواداران پرسپولیس را با چالشی تکراری مواجه ساخته است؛ پرسپولیس با کریمی یا بدون او؟ تصمیمی که البته بر عهده سرمربی و مدیر عامل باشگاه است. علی دایی در میانه دعوای فصل پیش با رویانیان، با حمایت شفاف از کریمی، در ظاهر نشان داد که دیگر مشکلی با اسطوره دیگر قرمزپوشان ندارد؛ اما اینکه موضع او در قبال ابراز تمایل کریمی چقدر با نظر قبلی‌اش نزدیکی داشته باشد، موضوعی است که حدس زدن درباره آن با توجه به روحیات خاص دایی، خیلی هم کار سختی نیست. موضع رویانیان هم درباره کریمی، روشن و مشخص است؛ او که در مصاحبه‌های پایان فصل قبل طعنه‌های تندی به کریمی کرد، بعید است که به همین سادگی‌ها تن به مذاکره و تلاش برای جذب دوباره وی دهد. همچنین اینکه گفته می‌شود شخص دیگری از سوی باشگاه برای گفت‌وگو با کریمی مأمور شده است، را هم نباید خیلی جدی تلقی کرد!
اما هواداران پرسپولیس، حتی آنانی که با دلایلی در مخالفت با بازگشت کریمی دارند، آرزوی بازگشت کریمی به پرسپولیس را می‌کشند؛ ی هیچ پرسپولیسی‌ای نیست که عاشق استیل بازی و تعصب مثال‌زدنی تکنیکی‌ترین بازیکن سال‌های اخیر فوتبال ایران نباشد. یک شماره هشت آماده اما بدون حاشیه، حتی در آخرین فصل بازیگری، تکه‌ای از آرزوهای هوادارانی است که بعد از مهدوی‌کیا دلشان به آخرین بازمانده نسل طلایی این فوتبال بی‌ستاره خوش است.
با در نظر داشتن چنین علاقه‌مندی‌ای، به نظر می‌رسد که رویانیان و دایی باید با تفکر و تدبیر بیشتری درباره کریمی تصمیم بگیرند. حذف «جادوگر» یا حواله او به سمت مربیگری، شاید در ادامه فصل پرفرازونشیب پیش رو، کریمی را نام مورد تشویق سکونشینان به وقت اعتراض کند؛ زیرا با فرض جدایی و پیوستن کریمی به هر یک از تیم‌های رقیب، وی همیشه پتانسیل تبدیل شدن به یک حاشیه محبوب برای هواداران معترض در تقابل با کادر فنی و مدیر عامل باشگاه را خواهد داشت.
اما اکنون با توجه به نقش کلیدی و مؤثر کریم باقری در کادر فنی، رویانیان و دایی می‌توانند به تصمیمی مشترک برای بازگرداندن مشروط کریمی برسند؛ او که فصل آخر بازیگری‌اش را طی می‌کند، احتمالاً در انعطاف‌پذیرترین دوره فوتبالی‌اش به سر می‌برد؛ نکته‌ای که در مجموع رفتارهای او پس از اتفاقات فینال حذفی هم به خوبی مشهود است. شاید با اعمال چارچوبی مشخص حتی با ذکر جزییاتی نظیر رقم دریافتی بابت هر بازی و جریمه‌های معلوم بابت تخلفات احتمالی در قرارداد ، کریمی را بتوان منظم‌تر از گذشته به تیم اضافه کرد. چنین تلاشی از سوی رویانیان پس از اظهار علاقه صریح کریمی، به طور قطع خیلی بهتر از پیشنهاد مربیگری در رده‌های پایه است. نتیجه مذاکره و سعی «سردار» برای جذب ضابطه‌مند شماره هشت حتی اگر منفی هم باشد، دست رویانیان را برای جلب رضایت هواداران باز خواهد کرد؛ زیرا تدبیر حکم می‌کند بمبی که شاید در آینده به کار افتد، باید از پیش خنثی شود.

۱۳۹۲/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...