نسخه چاپی

پشت پرده فیلترینگ سایت‌ها

سخنگوی كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با تاكید براینكه حیطه اختیارات كمیته فیلیترنگ به سایت‌های دارای مجوز قانونی منوط نمی‌شود، گفت: اقدام كمیته فیلترینگ در خصوص مسدودكردن سایت صراط غیرقانونی است و به نظر می‌رسد كه این اقدام نادرست است و مقاصد سیاسی را دنبال دارد.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگویی، در خصوص اقدام کمیته فیلترینگ نسبت به مسدود کردن سایت خبری صراط، افزود: در حال حاضر شورای عالی فضای مجازی نظارت کلی بر امر فیلترینگ فضای مجازی دارد و کارگروه تایید مصادیق مجرمانه نیز در صورت لزوم به صادر کردن حکم مسدود کردن سایت مورد نظر می‌پردازد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حیطه اختیارات کمیته فیلیترنگ به سایت‌های دارای مجوز قانونی منوط نمی‌شود و اگر ادعایی نیز از سوی این کمیته وجود داشته باشد می‌توان در کارگروه تایید مصادیق مجرمانه مطرح شود تا این کارگروه با بررسی دقیق نسبت به آن تصمیم گیری کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، اقدام کمیته فیلترینگ در خصوص مسدودکردن سایت صراط را غیرقانونی دانست و تصریح کرد: به نظر می‌رسد که این اقدام نادرست است و مقاصد سیاسی را دنبال دارد.

وی، با یادآوری نزدیک شدن به فضای انتخابات در کشور، تاکید کرد:به طور حتم در این گونه اقدامات اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند اهداف پشت پرده سیاسی است چراکه فضای مجازی از دستاویزی است تا کاندیدها بتوانند تبلیغات خود را در این فضا انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: بدیهی است که مسدود کردن سایتی خبری در این برهه حساس زمانی از سوی کمیته فیلترینگ شائبه ایجاد می کند.

۱۳۹۲/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...