نسخه چاپی

وزير ارشاد خواستار شد:

نظارت جدی‌تر دستگاه‌های امنیتی بر ورود خبرنگاران خارجی برای پوشش انتخابات

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار نظارت جدی‌تر دستگاه‌های امنیتی و نظارتی بر ورود خبرنگاران خارجی برای پوشش انتخابات ریاست جمهوری شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگویی درباره نحوه پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری از سوی شبکه‌های خارجی گفت: حدود 120 دفتر رسانه‌های خارجی اعم از شبکه‌های تلویزیونی و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها در ایران وجود دارند که این رسانه‌ها با توجه به مجوزی که دارند امکان پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری را دارند.

وی افزود: تعداد زیاد دیگری هم درخواست کرده‌اند که اجازه حضور در ایران را پیدا کنند و اخبار انتخابات را پوشش دهند که در تلاش هستیم که آنها هم بتوانند به این فعالیت بپردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: امیدوارم این رسانه‌ها حضور گسترده‌ای در ایران داشته باشند و انتخابات ما در سطح جهانی بازتاب پیدا کند.

حسینی گفت: با توجه به اینکه در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری هم موردی داشتیم که یک خبرنگار صهیونیستی در پوشش یک کشور اروپایی وارد کشور شده بود، باید دستگاه‌های امنیتی و نظارتی دقت کنند و به ما اعلام کنند و ما هم به آنها مجوز ورود به ایران و فعالیت خبری می‌دهیم.

پیش‌تر محمدناصر حقیقت، سرپرست اداره کل رسانه‌های خارجی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه از تقاضای بیش از 200 خبرنگار خارجی از 105 رسانه شامل 10 خبرگزاری، 50 شبکه رادیویی و تلویزیونی و 45 نشریه خارجی از 26 کشور جهان شامل آذربایجان، آلمان، اتریش، اسپانیا، استرالیا، آمریکا، انگلستان، ایتالیا، بلاروس، بلژیک، ترکیه، دانمارک، روسیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، فنلاند، قطر، کانادا، کرواسی، لبنان، نروژ، ونزوئلا، هلند و یونان، برای ورود به ایران به منظور پوشش انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بود.

۱۳۹۲/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...