نسخه چاپی

ماجرای فتح‌الله زاده و مذاكرات ۱+۵!

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: ماندنم در استقلال ۵۰- ۵۰ است و باید دید منابع مالی تامین می‌شود یا خیر.

علی‌ فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با فارس، درباره جلسه شب گذشته اعضای هیئت مدیره این باشگاه، اظهار داشت: جلسه خوبی بود با توجه به تمهیداتی که دوستان پیش‌روی ما گذاشتند، قرار شد که آنها را بررسی کنیم تا به راهکارهای خوبی برسیم.

وی در خصوص اینکه ماندنش در استقلال قطعی است، عنوان کرد: ماندنم قطعی نیست اگر تلاش‌هایمان برای راهکارهای اقتصادی جواب بدهد، می‌مانم. اگر نتوانیم از لحاظ اقتصادی خودمان را تأمین کنیم، به مشکل می‌خوریم. سال قبل خیلی سخت گذشت و امسال نمی‌توانیم دوام بیاوریم، بخصوص که امسال جزو 8 تیم آسیا هستیم و باید تیم را تقویت کنیم. امیدوارم که این اتفاق بیفتد.

مدیرعامل استقلال در جواب به این پرسش که تا مشخص شدن راهکارهای اقتصادی در نقل و انتقالات بازیکن نمی‌گیرند، گفت: ما دنبال بازیکن خواهیم بود، حتی با 2،3 نفری هم مذاکره اولیه را انجام داده‌ایم و اوایل هفته آینده نتیجه مذاکرات مشخص می‌شود. من معمولا عادتم به این است که تا قراردادی امضاء نشود، آن را مطرح نکنم و البته این را هم بگویم با توجه به تجربه 20 ساله‌ام در این کار، معمولا نقل و انتقالات کار سختی برای ما نیست. استقلال تیم خوشنامی است و این امتیاز محسوب می‌شود.

وی در خصوص اینکه در جلسه هیئت مدیره، خواسته خاصی نداشته، اظهار داشت: من خواسته به خصوصی نداشتم، فقط خواستم منابع مالی مشخص شود. چون ما کار دشواری در پیش داریم و خوشبختانه اعضای هیئت مدیره هم این موضوع را تایید کردند. همین که اعضای هیئت مدیره قدردان زحمات باشگاه هستند، برای ما بارقه امید است و شاهد هستم که چطور برای حفظ مجموعه تلاش می‌کنم.

مدیرعامل استقلال درباره اینکه در تماس تلفنی که با امیر قلعه‌نویی داشتند، آیا او خواسته جدیدی نداشت، گفت: او هم فقط معتقد است که باید تیم تقویت شود ما شیوه کاری همدیگر را می‌دانیم. ما مشکلی از این بابت نداریم. در لیست بازیکنان موردنظر او چیز خاصی که برای ما سخت باشد، نیست و بیشتر تاکید دارد اسکلت تیم حفظ شود. مطمئن باشید مذاکراتمان با بازیکنان به طول نمی‌انجامد و مثل مذاکرات 1+5 نیست. (با خنده) بازیکنان معمولا به ما لطف دارند، حداقل در 2 روز بازیکنان خودمان را می‌توانیم تمدید کنیم.

فتح‌الله‌زاده در خصوص اینکه در جلسه مدیران باشگاه‌ها با وزیر ورزش تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و استقلال به عنوان 3 باشگاهی که در نقل و انتقالات پول زیادی می‌دهند، نام برده شده و قرار است بین این 3 باشگاه تفاهم‌نامه‌ای امضاء شود تا از پرداخت‌های بی‌رویه جلوگیری شود، گفت: من اعتقاد دارم این صحبت‌ها فقط نباید برای مصاحبه‌ کردن باشد و ما عملا باید این توافق را نشان دهیم مثلا اگر قرار است بیشتر از یک میلیارد و 800 میلیون تومان ندهیم، همه آن را رعایت می‌کنند. باید دید خروجی این جلسه واقعا اتفاق می‌افتد یا خیر و اگر هر مدیرعاملی تخلف کرد، آن مدیرعامل را جریمه سنگین کنند و تیمش را هم به دست 2 بفرستند. چرا باید تیمی مثل استقلال که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و می‌خواهد افتخار‌آفرینی کند، همه چیز را رعایت کند اما باشگاه‌های دیگر با پول خرج کردن تیم قدرتمندی ببندند ضمن اینکه با این وضعیتی که دلار دارد میزان پرداختی‌ها متفاوت می‌شود. من خودم این آمادگی را دارم که وزارت و فدراسیون فوتبال بر عملکرد باشگاه‌ها نظارت کنند و واقعا خروجی کار را ارزیابی کنند.

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این سؤال که با چه میزان سقفی حاضر است بازیکن بگیرد، گفت: من همیشه این را گفته‌ام که ما نمی‌توانیم برای جذب بازیکن سقف در نظر بگیریم، بلکه ما باید برای باشگاه‌ها سقف بودجه در نظر بگیریم و هر باشگاه با توجه به بودجه‌ای که دارد، برای جذب بازیکنان مدیریت کنند.

وی در خصوص اینکه آیا باید به یک بازیکن بیش از یک میلیارد داده شود، گفت: من هم معتقدم که نباید بیشتر از یک میلیارد قرارداد بست، ضمن اینکه یک میلیارد در مملکت ما پول خیلی زیادی است اما باز هم تاکید می‌کنم که گران شدن دلار وضعیت کار کردن برای مدیران را خیلی سخت کرده است، وقتی باشگاه‌های خارجی برای جذب یک بازیکن یک میلیون دلار هزینه می‌کنند، چطور می‌شود بازیکنان‌مان را به مبالغ پائین قانع کرد. تیم‌های حاشیه‌ای خلیج فارس حتی بازیکن 11 میلیون دلاری جذب کرده‌اند. این پول بودجه 10 سال استقلال است.

مدیرعامل استقلال در خصوص اینکه چقدر به ماندن در این باشگاه امیدوار است، گفت: من 50-50 به ماندن امیدوار هستم. اگر منابع مالی تامین نشود، کار سختی پیش‌رو داریم. مسئولیت گرفتن سخت است شاید باورتان نشود، اما فصل گذشته من نابود شدم، حتی باید بگویم خم شدم. البته فدای سر هواداران. مسئله این است که هر کس یک توانی دارد، من حتی شب گذشته به اعضای هیئت مدیره گفتم اگر فردی بتواند بیش از 10 میلیارد تومان برای باشگاه درآمدزایی کند، حاضرم بروم و او بیاید و خودم در هیئت مدیره به این تیم کمک کنم. برای من این جای سؤال است که شخص رئیس جمهور هم نظر راسخ دارد به اینکه تیم‌های پرسپولیس و استقلال دولتی هستند و باید به آنها کمک شود. ولی نمی‌دانم چرا این کمک‌ها نمی‌رسد، همه تیم‌ها از بودجه دولتی استفاده می کنند اما به این دو تیم که می‌رسند همه شاخ و شانه می‌کشند. من فقط به این هم‌دلی هیئت مدیره استقلال افتخار می‌کنم که تلاش می‌کنند مجموعه حفظ شود.

۱۳۹۲/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...