نسخه چاپی

ولايتي در جام جم:

موضوع هسته‌یی ساده‌تر از اتفاقات 16 سال فعالیت وزارت خارجه‌ام است

عکس خبري - موضوع هسته‌يي ساده‌تر از اتفاقات 16 سال فعاليت وزارت خارجه‌ام است

ولایتی بازسازی اقتصاد داخلی و روابط خارجی را از اهم برنامه‌های دولت احتمالی خود عنوان كرد.

به گزارش نما به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی‌اکبر ولایتی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی انتخاب ایرانی به سوالات ایرانیان خارج از کشور پاسخ داد و با بیان این‌که «هدفم برای حضور در عرصه انتخابات خدمت به مردم در جهت پیشرفت کشور است» تصریح کرد: به عقیده من شعارها باید واقعی و برخاسته از یک نیت صادق و عزم راسخ باشد.

وی با بیان این‌که «برنامه‌ای که به صورت مدون منتشر خواهم کرد مبتنی بر مطالبات هموطنان از دولت احتمالی‌ام خواهد بود» درباره برنامه‌های خود در عرصه سیاست خارجی اظهارکرد: توسعه روابط با کشورهای خارجی را در مبنای سه اصل عزت،حکمت و مصلحت در دستور کار قرار خواهم داد و در صورتی که روابط‌مان براساس احترام متقابل باشد، مطمئنا منعی برای توسعه روابط بین‌المللی نخواهیم داشت. منتهی رژیم صهیونیستی در این میان استثناست. کشورهایی نظیر آمریکا نیز اگر به زیاده‌خواهی‌های خود پایان داده و با خارج شدن از موضع استکباری در عمل به موضع برابر احترام بگذارند، می‌تواند در زمره‌ کشورهایی باشد که با آن‌ها ارتباط خواهیم داشت.

وی درباره پیگیری موضوع هسته‌یی ایران در دولت آینده نیز خاطرنشان کرد: انرژی صلح آمیز هسته‌یی جزو نیازهای اساسی ماست؛ زیرا پاک‌ترین انرژی در جهان به شمار می‌آید به خصوص اگر از شکافت هسته‌یی به سمت جوش هسته‌یی حرکت کنیم می‌توانیم به آینده بهتری دست یابیم بر این اساس جمهوری اسلامی ضمن تعامل با کشورهای طرف مذاکره در موضع حق خود ایستادگی خواهد کرد. در موضوع هسته‌یی می‌توان به تفاهم دست یافت و با بهره‌گیری از دیپلماسی فعال با کشورها و مجامع بین‌المللی این حق را پیگیری کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تجربیات خود در دوران تصدی وزارت خارجه «مذاکرات صلح ایران و عراق در چارچوب قطعنامه 598 و هم‌چنین قطعنامه 1975 الجزایر را یادآور شد و تصریح کرد: ما قدرت نفوذ ایران در سطح منطقه را طی 16 سال فعالیت خود در وزارت امور خارجه توانستیم تقویت کنیم، چنانکه امروز هیچ مساله‌ای در منطقه جز با حضور فعال جمهوری اسلامی ایران حل نخواهد شد؛ بنابراین در موضوع هسته‌یی که به مراتب ساده‌تر از اتفاقاتی است که در آن سال‌ها با آن مواجه بودیم، می‌توانیم با پشتیبانی مردم و رهبری‌های مقام معظم رهبری در چارچوب یک دیپلماسی فعال و مدبرانه پیش برویم.

وی درباره برنامه‌های اقتصادی خود نیز گفت: اقتصاد ما باید تولیدمحور باشد و تولید را مردمی کنیم این امر جز با اجرای صحیح قانون سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی میسر نخواهد بود. متاسفانه طی سال‌های اخیر این قانون آن‌گونه که باید اجرا نشده است.

وی وجود برخی مشکلات اقتصادی را ناشی از اتخاذ تدابیر غیرصحیح دانست و درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: این قانون به شکل درست باید اجرا شود.

۱۳۹۲/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...