نسخه چاپی

بروجردي:

اجلاس سوریه در تهران عزم جدی ایران، چین، روسیه و مصر برای حل بحران سوریه را به جهانیان نشان داد

رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به عنوان كشوری تاثیرگذار در كاهش بحران سوریه نقش خود را در این بین ایفا می‌كند و اجلاس سوریه در تهران نقش و عزم جدی ایران، چین، روسیه و مصر را در حل بحران سوریه به جهانیان نشان داد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران" علاالدین بروجردی " در حاشیه اجلاس دوستان سوریه در گفتگویی در خصوص حضور ایران در کنفرانس ژنو2 گفت: طراحی ژنو2 که قرار بود با حضور معارضین، متولیان سوریه و کشورهای غربی برگزار شود، هنوز زمان دقیقی برای آن مشخص نشده است.

وی ادامه داد: قرار بود معارضین در اجلاس استانبول در این زمینه تصمیم‌گیری کنند و بعد از 5 روز نشست، موفق نشدند بنابراین به نظر می‌رسد که پایه‌های اجلاس ژنو 2 سست بوده و اگر قرار باشد با حضور معارضین صورت گیرد معلوم نیست این اجلاس چگونه برگزار خواهد شد.

بروجردی با اشاره به نقش موثر ایران در این کنفرانس افزود: ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در کاهش بحران سوریه نقش خود را در این بین ایفا می‌کند و اجلاس سوریه در تهران نقش و عزم جدی ایران، چین، روسیه و مصر را در حل بحران سوریه به جهانیان نشان داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر به صورت رسمی از ایران دعوت به‌عمل آید قطعا کشورمان شرکت خواهد کرد اما بدون حضور ایران این اجلاس توفیقی نخواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر معادلات جهانی خاطرنشان کرد: قطعا انتخابات ایران بر معادلات جهانی تاثیر گذار بوده چراکه برای دنیا مهم است که چه کسی در ایران رئیس جمهور خواهد شد و رئیس‌جمهور دولت بعد نقش فعالی در تحولات منطقه‌ای ایفا خواهد کرد.

۱۳۹۲/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...