نسخه چاپی

واكنش ایران به تحریم‌های جدید آمریكا

معاون وزیر نفت با تشریح 2 برگ برنده ایران برای مقابله با تحریم‌های غیرقانونی صنعت پتروشیمی توسط وزارت خزانه‌داری آمریكا از بومی سازی 25 كاتالیست و 8 دانش فنی در زمان تحریم پتروشیمی خبر داد و اعلام كرد: با وجود تحریم‌ها حتی صادرات پتروشیمی ایران به اروپا هم متوقف نشده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، عبدالحسین بیات امروز در گفتگویی در واکنش به تحریم‌های غیر قانونی وزارت خزانه داری آمریکا، گفت: صنعت پتروشیمی چندین سال است که با تحریم‌های بین‌المللی روبرو است و در دو سال گذشته تاکنون با وجود شدت گرفتن تحریم‌ها صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران متوقف نشده است.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه هم اکنون ایران به هشت دانش فنی بومی و ملی پرکاربرد در صنایع پتروشیمی دست یافته است، تصریح کرد: همچنین پس از افزایش تحریم کاتالیست تاکنون 25 کاتالیست مورد نیاز صنایع مختلف پتروشیمیایی توسط متخصصان داخلی طراحی، تولید و به بازار داخلی به صورت عمده عرضه شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با یادآوری اینکه هم اکنون راهکارهای مقابله با تحریم پتروشیمی در دو فاز تامین کالا، تجهیزات، قطعات یدکی، مواد شیمیایی افزودنی و کاتالیست‌ها و صادرات پتروشیمی با تامین کشتی و بیمه را خنثی کرده ایم، اظهار داشت: قطعا تحریم‌های جدید آمریکا هم تاثیری در توسعه صنعت پتروشیمی ایران نخواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر محصولات پتروشیمی ایران به بیش از 65 کشور جهان در پنج قاره صادر می شود،بیان کرد: از دو سال گذشته هم متنوع سازی بازارهای هدف صادرات پتروشیمی در دستور کار ایران قرار گرفته است.

وی کیفیت و تنوع بالا محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری را دو برگ برنده ایران برای حضور پایدار در بازار جهانی پتروشیمی عنوان کرد و افزود: با وجود اعمال شدیدترین تحریم‌ها هم اکنون حتی کشورهای اروپایی هم خریدار محصولات پتروشیمی ایران هستند.

بیات با اشاره به صادرات نزدیک به ١٦ میلون تن محصول پتروشیمی با ارزش تقریبی حدود ١٢ میلیارد دلار در سال 91، تبیین کرد: با بازاریابی گسترده برای فروش محصولات پتروشیمی و اتخاذ راهکارهای جدید هم اکنون هیچ گونه محدودیتی در صادرات محصولات پتروشیمی نداریم.

معاون وزیر نفت همچنین از تحریم به عنوان فرصتی طلایی برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی یاد کرد و افزود: بر این اساس در برنامه پنجم و ششم توسعه با راه اندازی و تکمیل هشت زنجیره اصلی، زمینه ورود محصولات متنوع و تکمیلی تر به سبد پتروشیمی ایران فراهم خواهد شد.

۱۳۹۲/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...