نسخه چاپی

پورابراهيمي:

۷۵ درصد اداره كشور با فروش منابع نفتی انجام می‌شود

نایب رییس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۵ درصد اداره كشور با فروش منابع نفتی انجام می‌شود كه باید وابستگی به نفت را كاهش دهیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، "محمدرضا پورابراهیمی" صبح امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردها، تجهیزات و نهاده های کشاورزی و محصولات سالم و ارگانیک در تعاون روستایی کرمان اظهار کرد: دشمنان در راستای اهداف خود مبنی بر بازداشتن جمهوری اسلامی از مسیر پیشرفت و تعالی، بیشترین هجمه‌ها راعلیه کشورمان وارد و تحریم ها و شرایط اقتصادی خاصی را اعمال کرده اند.

وی افزود: در این راستا دشمن در خردادماه سال گذشته سه اقدام را علیه ایران انجام داد که تحریم نفت خام، تصویب قطعنامه علیه بانک مرکزی و تحریم کشتیرانی و حمل و نقل دریایی کشورمان بوده که خروجی این تحریم ها ایجاد شوک ارزی در کشور و افزایش تورم بود.

پورابراهیمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در ۳۴ سال گذشته توانسته به عنوان ام‌القری جهان اسلام نقش خود را در منطقه و جهان ایفا کند و دشمنان همواره مسائل کشور را رصد کرده و انتخابات ایران را لحظه‌ای دنبال می‌کنند و این شرایط نشان دهنده عظمت انقلاب اسلامی در رویکرد جهانی اش است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات اقتصادی و مقابله با تحریم های دشمن مسئله اقتتصاد مقاومتی را مطرح فرمودند که یکی از محورهای این مسئله اقتصاد مردمی است یعنی باید کار به دوش مردم بوده و تصدی گری دولت در عمل کاهش یابد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث مهم دیگر رفتن به سوی اقتصاد دانش‌بنیان است به این معنی که وابستگی به نفت را کاهش داده و مزیت خلق کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد اداره کشور با فروش منابع نفتی انجام می شود، گفت: اقتصاد دانش بنیان این است که از محل تولید علم به تولید صنعتی رفته و در اقتصاد خلق ثروت کنیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: خلق مزیت زمانی اتفاق می‌افتد که علم و دانش در کشوری رشد کرده و شاخص های علمی مبنای تصمیم گیری باشد و امروز جمهوری اسلامی رتبه اول منطقه بوده و جهش علمی در کشور رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه منابع نفتی حداکثر سه دهه دیگر تمام می شود، گفت: باید حتما حرکت جدیدی در اقتصاد کشور ایجاد شود و امروز اصلی ترین رویکرد برای اقتصاد ما، اقتصاد دانش بنیان است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از خلاء‌های جدی برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان تجاری‌سازی علم است که به زودی طرح جامع تجاری سازی را در صحن علنی مجلس ارائه خواهیم کرد و همچنین به زودی بورس ایده را در کشور راه اندازی می کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان به ویژه در بخش کشاورزی تصریح کرد: اگر می خواهیم به میزان واقعی تولید برسیم باید بر مبنای علمی کار کنیم و این ظرفیت در استان کرمان وجود دارد که دو برابر میزان فعلی، تولید را ارتقا دهیم.

پورابراهیمی گفت: امروز در دنیا بازار عظیم محصولات ارگانیک به روی ما باز است و هرچه تولید ارگانیک داشته باشیم از ما می‌پذیرند.

۱۳۹۲/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...