نسخه چاپی

سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري

ولایتی به نفع هیچ‌كس كنار نمی‌رود

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به توصیه های این تشكل به ولایتی از جمله احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی، گفت: اعضای ائتلاف ۱+۲ هیچ ارتباط ارگانی با هم ندارند و به صورت انفرادی فعالیت می‌كنند، آقای ولایتی هم به ما اعلام كرده كه به نفع هیچ كس كنار نخواهد رفت.



به گزارش افکارنیوز، کمال‌الدین سجادی در یک نشست خبری که امروز در ستاد علی اکبر ولایتی برگزار شد، در رابطه با چگونگی رسیدن جبهه پیروان خط و رهبری به کاندیدای اصلح انتخابات ریاست‌جمهوری توضیح داد و اظهار کرد: تعداد تشکل‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری اخیرا به ۱۷ تشکل رسیده است که همگی از نیروهای اصیل انقلاب اسلامی هستند و همواره در خط امام و بر اساس منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده‌اند، تلاش‌شان بر این بوده که نقش مثبت در وحدت نیروهای معتقد به گفتمان انقلاب اسلامی داشته باشند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه جبهه پیروان در فعالیت‌های انتخاباتی خود با گروه‌های مرجع از جمله دو گروه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در تعامل بوده است، تصریح کرد: ما راهبردهایمان را به جامعتین ارائه کردیم و با توجه به آگاهی از تعدد کاندیداهای ریاست‌جمهوری در این دوره برای کم کردن کثرت، راهبردمان این بود تا از میان کسانی که به جبهه پیروان معرفی شده‌اند سه نفر را انتخاب کنیم که بعدها دو نفر دیگر نیز به این گروه اضافه شدند.

وی ادامه داد: البته در این راستا با ۱+۲ نیز مذاکراتی داشتیم و پس از آنکه ائتلاف اکثریت اصولگرایان مختومه شد به آقای ولایتی که جزء پیشنهادهای اولیه احزاب و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری بود، روی آوردیم.

سجادی در ادامه به علت‌های رسیدن جبهه پیروان خط امام و رهبری به آقای ولایتی به عنوان گزینه اصلح انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت و گفت: اغلب اعضای جبهه پیروان با آقای ولایتی آشنا هستند، چون ایشان برآمده از حزب جمهوری اسلامی هستند و همه متفق‌القول هستیم که ولایتی مورد اعتماد مردم است و در تمام کابینه‌های بعد از انقلاب اسلامی حضور داشته است، همچنین سال‌ها مشاور عالی مقام معظم رهبری بوده و جزء چهره‌های آشنای ملت ایران به اعتدال و میانه‌روی بوده است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که آقای ولایتی از سرمایه‌های نظام هستند و در سخت‌ترین مقاطع تاریخی جمهوری اسلامی از جمله مذاکرات زمان جنگ به نفع منافع جمهوری اسلامی حرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آقای ولایتی تحقیقات و تدریس تاریخ صد ساله اخیر را انجام داده‌اند و بیشتر توطئه‌های استکباری و استعماری را می‌شناسند. همچنین در مورد فرهنگ و آثار ایرانی نیز مطالعات بسیار دارند و شانزده سال سکان سیاست خارجی را بر عهده داشته‌اند که مذاکرات معروفی با شخصیت‌های برجسته جهان انجام داده‌اند و در حال حاضر در ارتباط با بیداری اسلامی فعالیت می‌کنند، بنابراین دارای تجربه فراوان در امور بین‌الملل و مقاطع حساس تاریخ جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان این‌که مردم و نظام جمهوری اسلامی به شخصیتی مثل آقای ولایتی می‌توانند کاملا اعتماد کنند و مدیریت قوه مجریه را به دست باکفایت ایشان دهند، افزود: در برخی دوره‌ها انتخابات ریاست‌جمهوری مثل هندوانه در بسته بوده، اما حسن نظر مردم این است که آقای ولایتی می‌تواند مورد اعتماد باشد و کار مهم دستگاه قوه مجریه به او سپرده شود.

سجادی در جواب این سوال که در صورتی که ائتلاف سه‌گانه به گزینه واحد یعنی آقای قالیباف برسند آیا جبهه پیروان از آقای قالیباف حمایت خواهد کرد و یا سکوت می‌کند، توضیح داد: جبهه پیروان پنج‌شنبه گذشته در نشستی که با آقای ولایتی داشت اولین سوالی که مطرح کرد این بود که آیا تا آخرین لحظه در صحنه رقابت باقی می‌مانید و پاسخ آقای ولایتی این بود که تا آخر خواهم ایستاد و در این رقابت شرکت می‌کنم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که ۱+۲ عملا وجود ندارد و این ائتلاف پاک شده است، گفت: رفتار هر سه بزرگوار نشان می‌دهد شان و جایگاهی برای ائتلاف ۱+۲ باقی نمانده است و باید بر هر شخصیت به طور جداگانه اتکا کنیم.

وی به توصیه‌های جبهه پیروان به آقای ولایتی به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری یازدهم اشاره کرد و گفت: از جمله توصیه‌های ما احیای سازمان مدیریت و برنامه و بودجه بوده است.

سجادی اضافه کرد: هر سه عضو ائتلاف ۱+۲ در صحنه باقی می‌مانند، البته ممکن است بنا به دلایلی از جمله کم بودن اقبال مردم و پایین بودن نظرسنجی‌ها کناره‌گیری کنند، اما در جلساتی که با بزرگان داشته‌اند بنا بر این است که هر سه نفر در عرصه رقابت باقی بمانند، در حال حاضر این سه نفر هیچ کار جمعی با یکدیگر ندارند و ستادهای آنها به صورت انفرادی فعال هستند پس ارتباط ارگانیکی با هم ندارند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که سیاست، دنیای ممکنات است، گفت: الگویی یا طرحی ممکن است در دوره‌ای کارآمد باشد اما در اثر برخی تحولات و حوادث تغییر کند و دیگر کارآمدی گذشته خود را نداشته باشد.

وی در جواب این سوال که آقای قالیباف در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کردند مقبولیت بیشتری نسبت به دو کاندیدای دیگر ائتلاف ۱+۲ دارند، گفت: به عنوان مدرس جامعه‌شناسی که در زمینه نظرسنجی مطالعه دارم، باید بگویم بسیاری از نظرسنجی‌ها که انجام می‌شود از نوع نظرسازی است چون جامعه آماری که انتخاب می‌شوند و روش‌های انجام نظرسنجی اعتبار لازم را ندارد، بنابراین اعتقادی به برخی از نظرسنجی‌های انجام شده ندارم.

سجادی ادامه داد: پس از سفرهای آقای ولایتی و اعلام حمایت جبهه پیروان از ایشان آمارها قابل توجه و رو به رشد است، البته باید بگویم مناظرات تلویزیونی هم قدرت جابجایی آرا را دارد، چون بر اساس متانت و عدم متانت و پاسخ‌های منطقی یا غیرمنطقی، نظر مردم تغییر می‌کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین در ابتدای این نشست با اشاره به سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، گفت:‌ امام خمینی (ره) طرحی نو در انداختند و جمهوری اسلامی را که فاصله زیاد با مکتب‌های شرقی و لیبرالیستی را داشت مطرح کردند که این شجره طیبه در حال رشد است.

وی با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی باعث دین و دینداری در جهان شده است، خاطرنشان کرد: وجهه امام نزد روحانیون همه ادیان پررنگ و الگو‌گونه است و پیروزی انقلاب اسلامی از نعمت‌های بزرگ الهی به مردم مسلمان ایران و مسلمانان مستضعفان جهان است.

سجادی با اشاره به این که در پیچ تاریخی نظام هستیم، افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، انتخابات پیش‌رو می‌تواند نشانه اقتدار و مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی باشد و شاهدیم به خاطر اهمیت انتخابات پیش‌رو دشمنان انقلاب اسلامی و رسانه‌های غربی با ترفندهای مختلف به دنبال دلسرد کردن مردم هستند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که انتخابات شاخص و علم نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، گفت: ارکان نظام با انتخابات مشخص می‌شوند و ایران تجلی‌گاه آزاد‌ترین و کم‌نظیرترین انتخابات در دنیا است و ایران الگویی برای دموکراسی به معنای اسلامی و دینی در دنیا به حساب می‌آید که امیدواریم مردم هوشمند ایران بار دیگر با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری یکی از حماسی‌ترین انتخابات‌های نظام را در این روزها رقم بزنند.

۱۳۹۲/۳/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...