نسخه چاپی

جوسازي خبرگزاري بريتانيايي به‌نفع صهيونيست‌ها

حمله احتمالی اسرائیل به رآكتور اراك پیش از تكمیل

عکس خبري -حمله احتمالي اسرائيل به رآکتور اراک پيش از تکميل

رویترز گزارشی را منتشر كرده و مدعی شده است كه احتمال دارد صهیونیست‌ها پیش از تكمیل رآكتور آب سنگین اراك، آن را هدف حمله قرار دهند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس، رویترز در گزارشی به احتمال حمله نظامی رژیم صهیونیستی به رآکتور اراک که قرار است سال آینده راه‌اندازی شود پرداخت و مدعی شد که اسرائیل که پیش از این نیز برخی رآکتورهای هسته‌ای این‌چنینی را در خاورمیانه بمب‌باران کرده است، ممکن است پیش از تکمیل این رآکتور همین اقدام را در خصوص آن نیز انجام دهد.

به‌نوشته رویترز، جدول زمانی آغاز به کار رآکتور آب سنگین اراک دقیقا از سوی غربی‌ها و اسرائیل تحت نظر بوده و کارشناسان غربی می‌گویند هرگونه حمله به این رآکتور باید پیش از عملیاتی شدن آن صورت پذیرد تا تشعشعات رادیواکتیو منطقه را فرانگیرند.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است که این رآکتور قرار است ایزوتوپ‌های دارویی تهیه کرده و در مصارف کشاورزی به کار گرفته شود اما کسانی که رویترز از آنها به عنوان تحلیلگر یاد کرده است، ادعا می‌کنند که این رآکتور می‌تواند برای تولید پلوتونیوم لازم جهت تولید بمب هسته‌ای نیز به‌کار گرفته شود.

«عاموس یادلین»، رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که حمله به یک نیروگاه در حال فعالیت همچون ایجاد یک «چرنوبیل» دیگر است. نیروگاه چرنوبیل شوروی سابق در سال 1986 دچار انفجار شد و تاثیرات آن تمام اروپا را فراگرفت. یادلین تاکید می‌کند کسی قصد انجام چنین کاری را ندارد. یادلین خود یکی از آن هشت خلبانی است که در سال 1981 به «رآکتور اسیراک» در عراق یورش بردند. این رآکتور هنوز تکمیل نشده بود که مورد حمله اسرائیل قرار گرفت تا عواقبی برای منطقه ایجاد نکند.

رژیم صهیونیستی همچنین در سال 2007 نیز به رآکتوری در سوریه حمله کرد که آمریکایی‌ها می‌گویند با کمک کره شمالی ساخته شده بود. سوریه این مطلب را تکذیب کرده است.

غربی‌ها مدعی هستند که رآکتور اراک می‌تواند مسیری دیگر را برای تولید سلاح هسته‌ای در اختیار ایران قرار دهد.

ایران هشدار داده است که رژیم صهیونیستی در صورت اقدام به هر گونه حمله نظامی به ایران، با تبعاتی سنگین مواجه خواهد شد.

۱۳۹۲/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...