نسخه چاپی

باهنر: حضرت آقا از رئیس جمهور شانس نیاوردند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ظرف ۲۴سال گذشته ما سه رییس جمهور داشتیم كه هركدام آنها نقاط ضعف و قوتی داشتندكه البته هر سه نفر برای ما فرق می كردند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس طی سخنانی در همایش حقوقدانان حامی ولایتی که در سالن سیدالشهدای تهران برگزار شد، گفت: ظرف ۲۴ سال گذشته ما سه رئیس‌جمهور داشتیم که هر کدام آنها نقاط ضعف و قوتی داشتند که البته هر سه نفر هم برای ما فرق می‌کردند. با مرور هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد می‌بینیم که هر کدام کشور را به یک سمت سوق دادند که این تاثیر تا عمق خانه‌های ما هم وارد شد.

وی با تاکید بر اینکه ضریب حضور مردم در انتخابات با ضریب امنیت ملی رابطه مستقیم دارد، اضافه کرد: هر زمانی که یک انتخابات خوب و باشکوه داشتیم آثار آن را کاملا دیدیم لذا هم اصل و هم نوع انتخابات برای ما مهم است.

باهنر اظهار داشت: یکی از مشکلات ساده و معمولی ما وضع نامیزان اقتصادی است که این وضع غیرطبیعی و بعضا غیرقابل تحمل مردم را رنج می‌دهد که علت‌های آن را هم بعضی درست تحلیل می‌کنند و بعضی غلط تحلیل می‌کنند. در یک زمان می‌گفتند تحریم‌ها کاغذ پاره‌ای بیش نیست و بعد که تحریم‌ها به کشور فشار آورد گفتند که ما در شعب ابی‌طالبیم. اما رهبری اعلام کردند در شعب ابی‌طالب نیستیم. بر همین اساس باید بگوییم تحریم‌ها نه فلج‌کننده است نه کاغذ پاره.

باهنر ادامه داد: به اعتقاد من بین ۳۰ تا ۳۵ و حداکثر ۴۰ درصد از مشکلات کشور به تحریم و حدود ۶۰ درصد مشکلات هم از مسائل مدیریتی ناشی می‌شود. سال گذشته مردم تورم ۴۰ درصدی را تجربه کردند که به اعتقاد من زیر ۲۰ درصد این تورم ساختاری و بالای ۲۰ درصد آن به بعضی ندانم کاری‌ها برمی‌گردد.

باهنر ادامه داد:‌ رشد اقتصادی سال‌ ۹۱ احتمالا صفر است؛ باید علت این موضوع را جستجو کرد؛ آیا واقعا احمدی‌نژاد قصد داشت چنین کاری انجام دهد؛ ‌من قسم جلاله می‌خورم که آقای احمدی‌نژاد قصد انجام این کار را نداشت و شهادت می‌دهم دولت هاشمی دولت پرکاری بود ولی احمدی‌نژاد از آن پرکارتر بود ولی چه شد که این اتفاقات افتاد.

نائب رئیس مجلس اظهار داشت: بعد از انتخابات نهم بنده خدمت آقای احمدی‌نژاد رسیدم و گفتم که بالاخره اصولگرایان در انتخابات برنده شدند و حالا باید از همه کاندیداها استفاده کرد تا یک دولت قوی داشته باشیم؛‌احمدی‌نژاد در پاسخ به من گفت که من ژنرال نمی‌خواهم بلکه سرباز می‌خواهم.

باهنر افزود: اگر این سیاست درستی بود رهبری هم می‌گفت که با بسیجی‌ها و مردم کار می‌کنم و برای جاهای مختلف فرمانده نمی‌گذارم.

نائب رئیس مجلس اظهار داشت: همچنین من به آقای احمدی‌نژاد گفتم سیاست اقتصادی شما چیست و احمدی‌نژاد هم به قندانی که روی میز بود اشاره کرد و گفت مثلا می‌گویم که ۱۰ هزار قندان می‌خواهیم و هر کسی که سریع‌تر و ارزان‌تر این کار را انجام دهد کار را به او می‌سپاریم. که من گفتم این اشتباه است و باید همه مسائل را رها کرد.

باهنر ادامه داد: مسکن مهر در مملکت ما خدمت بود یا خیانت؛ از طریق مسکن مهر خانواده‌هایی صاحب مسکن شدند که جد و آبادشان زیر سقف بنایی شده زندگی نکرده‌اند اما خودشان و فرزندانشان به زیر سقف هستند. البته ۱۰ واحد از ۴۰ درصد تورم سال گذشته هم مربوط به مسکن مهر بود. اگر مسکن مهر در تورم سال ۹۱ دخالت نکرده بود تورم ۳۰ درصد می‌شد.

وی اضافه کرد: همچنین هدفمندی یارانه‌ها جزو آرزوهای ۲۰ ساله ما بود و شجاعت احمدی‌نژاد برای پذیرش این پروژه بزرگ قابل تحسین است. اما احمدی‌نژاد فقط به دنبال حل مسئله بود که با حل مسئله فقط نمی‌توان کشور را اداره کرد.

وی تاکید کرد: من می‌گویم دولت بی‌ژنرال نمی‌شود و باید در دولت از ژنرال استفاده کرد و باید آدم‌های کاربلد و مدیر مورد استفاده قرار گیرد.

باهنر ادامه داد: دولت احمدی‌نژاد ظرف ۵-۶ سال موجود زنده را به فضا فرستاد و دستش هم درد نکند. اما مهندسان ما هنوز نمی‌توانند پراید درست کنند. من یک پژو گرفت بودم که از من پرسیدند آیا ماشینت اشکالی دارد یا نه که من هم گفتم همه جایش صدا می‌دهد به جز بوقش و بعد هم به من گفتند این ماشین‌ها شانسی است و من هم گفتم مگر تخم مرغ شانسی خریده‌ام؛ واقعا بچه‌های ما که اورانیوم را ۲۰ درصد غنی می‌کنند نمی‌توانند پژو درست کنند؟

باهنر در بخش دیگری از سخنانش گفت: قانون که از جانب خدا نازل نشده و ممکن است اشکال داشته باشد اما اگر قانون اجرا نشود سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. احمدی‌نژاد هم بالای ۹۰ درصد قوانین را اجرا می‌کرد اما فقط بعضی قوانین را اجرا نمی‌کرد. از زمان اول مشروطه تا الان کمتر سراغ داریم کسی بگوید قانون را اجرا نمی‌کنم.

وی گفت: من ضمن احترام به همه کاندیدا و تشکر از کسانی که احراز صلاحیت نشدند و به قانون احترام گذاشتند باید بگویم ما کسی را می‌خواهیم که سیاست خارجی که با حفظ اصول و ارزش‌ها باز کنند؛ دیپلماسی باید مخلوطی از لبخند و اخم باشد؛ لبخند و حداکثر و اخم در حداقل نیاز باید باشد.

باهنر اضافه کرد: من ضمن احترام به همه کاندیداها از بن دندان اعتقاد دارم که ولایتی به سرعت روابط بین‌المللی ایران را روان و باز می‌کند و بخشی از ۳۰ درصد اشکالات تحریم‌ها مرتفع می‌شود و ۷۰ درصد دیگر مشکلات را هم حل خواهد کرد.

باهنر تصریح کرد: ما می توانستیم به اورانیوم ۲۰ درصد برسیم و به جای ۵ قطعنامه‌ ۲ قطعنامه علیه ما صادر شود.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: آقای ولایتی در دولتش از قوی‌ترین و متحدترین ژنرال‌ها استفاده می‌کند. باید به این نکته هم اشاره کنم که رهبر انقلاب انتخاب اولش برای نخست‌وزیری آقای ولایتی بود و در کل ایشان رابطه خوبی با آقای ولایتی دارند.

باهنر در پایان سخنانش به شوخی گفت: حضرت آقا در زمان رهبری از رئیس جمهور شانس نیاوردند ولی ان‌شاءالله رئیس جمهوری چهارمی دوران ایشان خوب می‌شود.

۱۳۹۲/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...