نسخه چاپی

اعتراض غرضی به خبرنگاران

عکس خبري -اعتراض غرضي به خبرنگاران

كاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینكه تا به امروز حتی یك ریال هم برای تبلیغات خود خرج نكرده ام، گفت: حتی اگر دولت یارانه قانونی هم به كاندیداها بدهد بنده دریافت نمی كنم، چرا كه این پول برای مستضعفان است.


به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، سید محمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال با توجه به این که از آغاز ایام تبلیغات کاندیدای ریاست جمهوری چند روزی می گذرد و شما تاکنون چه مقدار برای تبلیغات خود خرج کرده اید؟ گفت: بنده تا به امروز هیچ هزینه تبلیغاتی حتی یک ریال هم نداشتم، چرا که از ابتدا اعلام کردم بنده نه ستاد دارم و نه سخنگو.

وی افزود: من یک کارمند بازنشسته هستم و اگر شما در جایی دیدید که کسی برای من بساطی زده است بروید از وی بپرسید که آیا من را می شناسد یا نه؟

این کاندیدای انتخابات در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر که از وی پرسید: گفته می شود، دولت یارانه ای را برای تبلیغات کاندیداها در نظر گرفته است، آیا شما از این یارانه استفاده کرده اید؟ گفت: چه دولت یارانه برای تبلیغات کاندیداها بدهد یا ندهد، بنده پولی دریافت نکرده ام.

وی در پاسخ به این سوال که اگر این پول قانونی هم باشد دریافت نمی کنید؟ گفت: حتی اگر قانونی هم باشد نمی گیرم، من دست به پول دولت و بیت المال نمی زنم، چرا که معتقدم این پول برای فقرا است.

غرضی در این نشست خبری اظهار داشت: برخی در عرصه بین المللی به عنوان بازیگر نقش ایفا می کنند و قصد تحقیر ملت و به زیر کشیدن قدرت های سیاسی را دارند و برای این هدف خود از هر ابزاری استفاده می کنند.

وی در خصوص علت حضور خود در این دوره از انتخابات گفت: احساس کردم عده ای با مطرح کردن بحث مذاکره با آمریکا به دنبال اهدافی هستند که به ضرر ملت است به همین خاطر تصمیم گرفتم در عرصه انتخابات حاضر شوم تا حرف هایم را به مردم بزنم.

غرضی با اشاره به تجربیات مثبت دوره های گذشته گفت: بعد از پیروزی انقلاب سازندگی شروع شد البته سازندگی تنها مربوط به دولت سازندگی نیست بلکه بعد از پیروزی انقلاب و در همان روزهای اول سازندگی شروع شد و تا به امروز در عرصه های مختلف پیشرفت هایی داشته ایم.

وی اظهار داشت: در کنار این پیشرفت ها از یک نکته قابل شده ایم و آن این که توسعه همراه با تورم به رشد تبدیل نخواهد شد و اگر تورم زیاد شود قدرت سیاسی افول پیدا می کند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که شما وعده این را داده بودید که تهران را به شش استان تقسیم می کنید، آیا به نظر شما این کار عملی است؟، گفت: بنده ۶۰ سال است که دور یا نزدیک در اداره کشور هستم. استانی که بیش از یک یا دو میلیون جمعیت داشته باشد را نمی شود اداره کرد، تهران یک واحد ۱۰ میلیونی است به همین خاطر مردم در امورات خودشان شرکت نمی کنند.

وی با بیان اینکه جمهوریت ایجاب می کند که مردم مسئولان خود را بشناسند، گفت: جمهوریتی که تنها روی کاغذ باشد و در عمل نباشد فایده ای ندارد، مردم باید در اداره کشورشان سهیم باشند.

غرضی گفت: برای تقسیم تهران به شش استان وزیر کشور باید این پیشنهاد را در هیات دولت به تصویب برساند و سپس به مجلس ارایه شود تا به صورت یک قانون در بیاید و من این روال را طی می کنم و از کار غیرقانونی پرهیز خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود شما در نظرسنجی ها جزو نفرات آخر هستید آیا ادامه خواهید داد یا خیر، گفت: من تا آخر ایستاده ام، افتخار می کنم که مردم به عنوان نفر آخر بنده را انتخاب می کند، یک رای هم برای من افتخار است.

خبرنگاری از غرضی پرسید شما پیش از این گفته بودید که مرید آقای هاشمی هستید، آیا در صورت حمایت ایشان از یک کاندیدا شما حاضر به کناره گیری به نفع آن فرد هستید؟ که وی پاسخ داد: یک بار خبرنگاری از من پرسید شما آقای هاشمی را از کی میشناسید و من گفتم از قبل از انقلاب چرا که یک بار پای منبر ایشان بودم و به خاطر سخنرانی خوب آقای هاشمی مرید وی شدم، بنده با ایشان تا سال ۷۶ ارتباط داشتم و از ۷۶ تا به امروز ارتباطی با آقای هاشمی نداشتم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما مردم به جز معیشت چه دغدغه دیگری دارند، گفت: مردم نسبت به استقلال، آزادی و جمهوریت حساس هستند، در این چند سال نسبت به برخی از این واژه ها غفلت شده است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود: از واژه اسلامیت غفلت شده است چرا که برخی دولت ها دست در جیب مستضعفان می کنند و به نظر من به این خاطر دولت های قبلی اسلامی و شرعی نبوده اند.

در این هنگام غرضی به خبرنگاری که از وی این سوال را پرسید گفت: شما وقتی از من سوال می پرسید به من توجه کنید، من به سوال شما پاسخ می دهم و شما دیوار را نگاه می کنید.

همچنین این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات در واکنش به سوال خبرنگاری که در خلال صحبت های وی سوالش را مطرح کرد، گفت: شما در تمام نشست های خبری بنده حضور دارید این چه سوالی است که می پرسید، به نظر می رسد شاگرد خوبی نیستید و مطالبی که من مطرح می کنم را متوجه نشده اید.

وی در ادامه افزود: ظاهراً برخی آمده اند ایراد بگیرند، اگر می خواهید ایراد بگیرید بروید در خیابان ها. این موضوعات را اگر من ۱۰ بار هم توضیح دهم فایده ندارد و از مجری خواهش می کنم تا خبرنگار دیگری سوالش را مطرح کند.

۱۳۹۲/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...