نسخه چاپی

پیشنهاد كره شمالی برای مذاكره با كره جنوبی

كره شمالی امروز پنجشنبه به كره جنوبی پیشنهاد كرد دو طرف در خصوص مسائل مختلف شامل بازگشایی مجتمع صنعتی مشترك كائه سونگ و از سرگیری برنامه دیدار خانواده های جدا مانده از دوران جنگ در دو سوی مرز به مذاكره بپردازند.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر،این پیشنهاد غیر منتظره امروز در قالب بیانیه کمیته وحدت صلح آمیز مجدد دو کره و در پی ماهها تنش های نظامی بر سر آزمایش هسته ای کره شمالی در ماه فوریه مطرح شد. در این بیانیه به این که مذاکرات در چه سطحی باید از سر گرفته شود اشاره ای نشده ولی تصریح شده است که محل و تاریخ مذاکرات می تواند با رضایت طرف کره جنوبی تعیین شود.

این بیانیه می افزاید موضوعات اولیه مورد بحث سرنوشت فعالیت مجتمع کائه سونگ و امکان ازسرگیری فعالیت گردشگری در منطقه کوهستانی کومگانگ خواهد بود و در صورت لزوم موضوع دیدار خانواده های جدا مانده از دوران جنگ نیز می تواند به دستور کار گفتگوها اضافه شود.

کره جنوبی نیز پیشتر پیشنهاد مذاکره در سطح گروههای کاری در خصوص مجتمع کائه سونگ را مطرح کرده ولی تصریح کرده بود دستور کار گفتگوها باید به موضوع نحوه رسیدگی به مواد خام و کالاهای تمام شده باقیمانده در کارخانه محدود شود.

۱۳۹۲/۳/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...