نسخه چاپی

نیاز شدید اورژانس به تكنسین زن

رئیس اورژانس كشور با اشاره به اینكه اورژانس شدیدأ به تكنسین فوریت‌های پزشكی زن نیاز دارد اما بودجه ندارد و از برنامه‌های توسعه چهارم نیز هنوز عقب است، گفت: اورژانس برای جذب و تربیت تكنسین فوریت‌های پزشكی زن برای آینده برنامه دارد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دکتر محمدتقی طالبیان در گفت‌و‌گویی، در تشریح عدم وجود تکنسین فوریت‌های پزشکی زن در اورژانس کشور اظهار داشت: عدم وجود تکنسین فوریت‌های پزشکی زن در اورژانس کاملأ صحیح است و اورژانس نیز شدیدأ به حضور زنان تکنسین فوریت‌های پزشکی نیاز دارد.

وی با بیان "متاسفانه به‌دلیل عدم بودجه و اعتبارات کافی در اورژانس کشور هنوز هم از برنامه‌های توسعه چهارم عقب هستیم"، افزود: با شرایط کنونی نمی‌توانیم برنامه‌های دیگر اورژانس کشور نظیر جذب تکنسین فوریت‌های پزشکی زن در اورژانس را داشته باشیم البته برای جذب زنان تکنسین فوریت‌های پزشکی برنامه داریم ولی تمام این برنامه‌ها منوط به تأمین اعتبارات اورژانس است.

دکتر طالبیان ادامه داد: البته ناگفته نماند که برای حضور تکنسین فوریت‌های پزشکی در کشور مشکلات خاصی نیز داریم و باید امنیت این تکنسین‌ها تأمین شود زیرا مأموریت‌های کاذبی در اورژانس وجود دارد که می‌تواند برای این تکنسین‌ها خطرآفرین باشد که باید راه‌حل مناسبی برای آن فراهم شود.

رزیدنت‌های زن که بهتر و بیشتر از 10 رزیدنت مرد فعالیت می‌کنند

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از تکنسین فوریت‌های پزشکی مرد معتقد هستند که تکنسین فوریت‌های پزشکی زن از توانایی بالایی برخوردار نیستند، بیان داشت: خیر، به‌هیچ وجه این‌طور نیست، بنده رزیدنت‌های زن سراغ دارم که بهتر و بیشتر از 10 رزیدنت مرد فعالیت می‌کنند و این مسئله حتی در هوش و مطالب علمی بالای تکنسین‌های زنان مصداق دارد.

دکتر طالبیان ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم به‌هرحال یک نوع فعالیت‌هایی در اورژانس وجود دارد که از توان یک زن خارج است مثلأ در برخی مواقع باید یک بیمار از چند طبقه به آمبولانس انتقال داده شود که در دیگر کشورهای دنیا در حوزه اورژانس این مسائل حل شده است و ما نیز باید به این سمت پیش برویم.

ارتقای توان پرسنل اورژانس با ورزش/برنامه‌های ورزشی نداریم

رئیس اورژانس کشور بیان داشت: در مورد ارتقای توانایی زنان در فعالیت‌های اورژانس می‌توان با برنامه ورزشی این مسئله را رشد داد زیرا براساس استانداردهای آموزشی تمام پرسنل اورژانس باید تمرینات بدنسازی داشته باشند ولی متأسفانه امروز به‌دلیل مشکلات متعدد در اورژانس این مسائل را نداریم.

دکتر طالبیان با اشاره به کمبودهای بسیار اورژانس از جمله کاهش بودجه‌های اورژانس، کمبود پایگاه‌های اورژانس و پرسنل فوریت‌های پزشکی تصریح کرد: براساس پیشنهادی که ارائه کرده بودم با توجه به کمبودهای کنونی باید ارگان‌های امدادی مانند هلال احمر، اورژانس، پلیس و راهداری کنار همدیگر فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: چون به‌هرحال در حوادث و بیماری‌ها از نظر مرد و زن به‌صورت آماری نمی‌توان مشخص کرد، باید تعداد تکنسین‌ فوریت‌های پزشکی زن معادل تکنسین‌ فوریت‌های پزشکی مرد جذب و تربیت شوند که از برنامه‌هایی است که اورژانس به‌طرف اجرا شدن آن پیش خواهد رفت.

انجام زایمان توسط تکنسین‌ فوریت‌های پزشکی مرد

رئیس اورژانس کشور با اشاره به تعداد قابل توجه آمار انجام زایمان توسط تکنسین‌ فوریت‌های پزشکی مرد در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به عقیده‌های مذهبی و فرهنگی بین آحاد جامعه‌مان، جذب و تربیت تکنسین‌ فوریت‌های پزشکی زن در اورژانس بسیار حیاتی و ضروری است.

۱۳۹۲/۳/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...