نسخه چاپی

تكلیف خریداران غیرقانونی مسكن مهر چه می‌شود؟

علیرغم اعلام وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش مسكن مهر و مسكن ویژه، همچنان این دلالی‌ها ادامه دارد و در برخی موارد برگه واجد شرایط بودن به مبالغ بالایی خرید و فروش می‌شود اما امتیاز این واحدها فروختنی نیست و متقاضیان فقط با ثبت‌نام در سایت و احراز شرایط ، می‌توانند صاحب این خانه‌های ارزان شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، همواره با آغاز هر طرح و برنامه‌ای برای رفاه حال مردم و بخشی از جامعه این طرح‌ها با حاشیه‌هایی مثبت و منفی همراه بوده و مسکن مهر نیز از این موضوع مستثنی نمانده و دلالان مسکن به این پروژه‌ هم وارد شدند.

از ابتدای طرح مسکن مهر در کشور و پس از آغاز ثبت‌نام‌ها، عده‌ زیادی از غیر واجدان شرایط این واحدها که تعدادشان هم کم نبود، می‌خواستند به هر صورت که شده در این پروژه‌ها ثبت‌نام کنند و صاحب‌خانه شوند که در برخی موارد به دام دلالان بازار افتادند.

پس از گذشت مدتی از ثبت‌نام و پیشرفت ساخت و ساز پروژه‌ها و نزدیک شدن به تحویل واحدهای مسکن مهر، ‌متقاضیان ثبت‌نام افزایش یافتند وعده‌ای که به هیچ روشی نمی‌توانستند صاحب واحدی در مسکن مهر شوند،‌ ناگزیز در مسیر دلالان بازار سیاه مسکن مهر قرار گرفتند و سرمایه حداقلی‌شان را به دست این افراد سپردند چراکه طی مدت زمان ساخت تا تحویل واحدهای مسکن مهر برخی سودجویان بازار مسکن به فکر خرید و فروش " امتیاز" و بازارگرمی میان واجدان شرایط و غیر واجدان شرایط‌ شدند.

این درحالیست که اعلام شده بود در برخی شهرها برخی واجدان شرایط که مبلغی از اقساط خود را واریز کرده بودند و دیگر توان پرداخت مابقی اقساط را نداشتند، مجبور به فروش امتیازشان به دلالان می‌شدند و آن‌ها هم برگه‌های واجد شرایط بودن را به مبالغ بیشتر به متقاضیان جدید می‌فروختند.

هرچه تحویل واحدهای پروژه‌های مسکن مهر بیشتر می‌شد و مردم شاهد سکونت متقاضیان در این واحدها بودند به همان میزان هم متقاضیان جدید بیشتر می‌شدند و در کنار آنها سودجویی‌ها رو به افزایش بود.

گوش سودجویان از اطلاعیه‌ها پر شده اما...

با آغاز تحویل واحدهای مسکن مهر در شهرهای مختلف، دلالی در بازار مسکن مهر شهرهای جدید به ویژه پرند و پردیس اوج گرفت و دلالان فروش امتیاز واجدان شرایط به متقاضیان را با مبالغ بالاتر از هر واحد آغاز کردند.

در حالیکه بازار دلالی در مسکن مهر داغ شده بود،‌ شرکت‌های عمران این شهرها طی اطلاعیه‌هایی به متقاضیان اعلام کردند ثبت‌نام فقط از طریق سایت امکانپذیرست و اواسط سال گذشته نیز وزیر راه و شهرسازی هرگونه خرید و فروش مسکن مهر را ممنوع اعلام کرد.

خرید و فروش‌های ممنوع هنوز ادامه دارد

علیرغم اعلام وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش واحدهای مسکن مهر همچنان این دلالی‌ها ادامه دارد و در برخی موارد برگه واجد شرایط بودن به مبالغ بالایی خرید و فروش می‌شود.

دراین باره قائم مقام شرکت عمران شهر جدید پردیس به ایسنا گفت: عنوان خرید و فروش " امتیاز" در واحدهای مسکن مهر این شهر را قبول ندارد چرا که امتیاز فروختنی نیست و متقاضیان با ثبت‌نام در سایت و احراز شرایط می‌توانند صاحب مسکن مهر شوند.

به گفته پیرفرشی در برخی موارد دیده شده برخی واحدها با یک برگ ثبت‌نام متقاضی به مبالغ زیادی خرید و فروش شده است.

همین اطلاعیه و ممنوعیت خرید و فروش برای متقاضیان مسکن مهر شهر جدید پرند هم عنوان شده و بارها این شرکت نسبت به خرید و فروش‌های غیر قانونی‌ هشدار داده است.

با توجه به اینکه مسکن ویژه تهران با عنوان "مسکن مهر ویژه استان تهران " بیان می‌شود،‌ قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران نیز خرید و فروش واحدهای مسکن ویژه را همچون مسکن مهر غیر قانونی اعلام کرد.

اما با توجه به نزدیک شدن به زمان تحویل واحدهای ساخته شده جای سوال است که تکلیف کسانی امتیاز مسکن مهر و مسکن ویژه را به صورت غیر قانونی خریده‌اند، چه خواهد شد؟

۱۳۹۲/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...