نسخه چاپی

حالا فقط جناح چپ خالي است

نگاهی به تركیب فصل بعد پرسپولیس

تنها دغدغه پرسپولیس نشان می دهد كه سرخ های پایتخت تنها در جناح چپ با اما و اگر هایی مواجه هستند و در باقی خصوص به نظر می رسد همچون فصل قبل دارای بازیكنان مطلوبی باشند...

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین، نه به اندازه پارسال اما پرسپولیس همین حالا هم کم ستاره ندارد؛ تیمی که مدیرعامل برای علی دایی جمع کرده و برگ برنده‌اش نه این ستاره‌ها، که قدرت جوانی آن خواهد بود؛ البته به شرط یک مدیریت درست. پیش از همه لیگ برتری‌ها این پرسپولیس بود که برای خرید بازیکن دست به جیب شد و اگر هافبک چپ را نادیده بگیریم، هیچ پست خالی مانده‌ای پیش چشم‌مان نیست.
این بار نه تنها دروازه، که پیراهن شماره یک پرسپولیس هم در اختیار نیلسون است و تنها رقیب او رضا محمدی. از دروازه‌بان سوم هم خبری نیست. امیر عابدزاده پیش از آنکه سرمربی دیپورتش کند رفته که البته نبودنش دغدغه‌ای نیست اما دایی هم بیکار ننشسته و هر روز از دروازه‌بانی جدید تست می‌گیرد برای سوم شدن.
در خط دفاعی فقط سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده بلاتکلیف‌اند که سرنوشت‌شان به هم گره خورده. یکی از آنها ماندنی است که شانس بیشتر را باید به سیدجلال بدهیم. غیر از آنها پرسپولیس در دفاع میانی محسن بنگر و علیرضا نورمحمدی را هم دارد و در جناح راست، حسین ماهینی- اگر به یکباره راهش را به سوی سپاهان کج نکند- و محمدرضا خانزاده را. دست چپ پرسپولیس هم با حضور دوباره مهرداد پولادی- که از 20 روز دیگر تمرین‌هایش را از سر می‌گیرد- و میثم حسینی پر شده اما یک خط جلوتر در همین نقطه، پست هافبک چپ را خالی می‌بینیم. جایی که امیرحسین فشنگچی به‌عنوان یکی از مازادها دیپورت شده و مارکو پروویچ هم نشسته در لیست انتظار تا اگر کسی بهتر از او گیرشان نیامد، قراردادش را تمدید کنند. پرسپولیسی‌ها البته برای این پست علیرضا جهانبخش و یعقوب کریمی را می‌خواستند که اولی لیگ هلند را انتخاب کرد و دومی هم شکار سپاهان شد. در نقطه مقابل، میلاد غریبی با همراهی علی عسگری جای ولاتکو و مهدوی‌کیا را پر می‌کند و محمد نوری هم می‌تواند گاهی کمک‌حالشان باشد؛ بی‌آنکه جایش در دل خط هافبک خالی بماند چرا که حتی اگر دهنوی با سپاهان بماند، پرسپولیس باز هم در این پست رضا حقیقی، مهرداد کفشگری و قاسم حدادی‌فر را دارد که دستش خالی نباشد.
خط حمله پرسپولیس اما از همیشه پرتر است. هادی نوروزی و غلامرضا رضایی ماندنی شده‌ و سیدمهدی سیدصالحی، یونس شاکری و محمد عباس‌زاده هم به این جمع اضافه شده‌اند تا اگر قاضی قصد بازگشت نکرد، جای خالی‌اش به چشم نیاید. تنها ابهام در این خط هم درباره کریم انصاری‌فرد است که پرسپولیسی‌ها را در بی‌خبری از خود گذاشته. مشکل او شرط‌هایی است که خواهان تکرار آنها در قرارداد تازه‌اش شده وباشگاه دیگر زیر بارشان نمی‌رود. یکی از شرط‌های انصاری‌فرد برای تمدید قرارداد مشروطش دریافت 50 درصد از مبلغ قرارداد موقع امضای آن است و دیگری، اختیار فسخ قرارداد برای لژیونر شدن در هر موقع از سال که او را از همه بندها می‌رهاند. البته کریم انصاری‌فرد که پیش‌تر در سایپا شاگرد دایی بوده بدش نمی‌آید در پرسپولیس این مربی هم بماند اما حالا که سیدصالحی آمده شاید فکری دیگر برای خود بکند. او نزدیک به یک هفته است ایران را ترک کرده و روزهایش را در آلمان می‌گذراند. به همین خاطر هم هست که شایعه شده با بوخوم- تیم چهاردهم لیگ دسته دوم آلمان که پیش از این مهدوی‌کیا و هاشمیان در آن بازی کرده‌اند- به توافق رسیده. حال آنکه همین دو روز پیش محمد رویانیان از توافق با انصاری‌فرد می‌گفت و اینکه پرسپولیس حضور او در تمرین‌ها را انتظار می‌کشد. با این‌‌همه، باشگاه خیلی هم به ماندن انصاری‌فرد امید نبسته و به همین خاطر است که با محمدرضا خلعتبری وارد مذاکره شده. مذاکره‌ای که در سفر مدیرعامل به امارات و دیدارش با ملی‌پوشان رقم خورد و خلعتبری هم با این شوخی که «امسال دیگر باید در پرسپولیس بازی کنم» به آن پاسخ داد. او البته یک ماه پیش با باشگاه عجمان قرارداد بست اما ممنوعیت حضور ایرانی‌ها در فوتبال امارات باعث شده این بازیکن پیشنهاد پرسپولیس را هم جدی بگیرد. هر چند که به حضور همزمان او و انصاری‌فرد هم نمی‌شود امید بست، همانطور که لژیونر شدن کریم انصاری‌فرد، خلعتبری را به پرسپولیس نزدیک‌تر می‌کند.


۱۳۹۲/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...