نسخه چاپی

ماجرای شوخی حداد با جلیلی در مناظره سوم

غلامعلی حدادعادل گفت: اطمینان می‌دهم هرجا كه ببینم حضورم به نفع انقلاب و نظام است در آنجا حضور خواهم داشت و هرجا احساس كنم نبودن من بهتر خواهد بود، كنار خواهم رفت.

به گزارش نما، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه مراسمی با عنوان «تقدیر از مرد انقلابی مناظرات» در مسجد انصارالحسین شهرک شهید محلاتی تهران، در پاسخ به اینکه "شنیده شده است شما قصد دارید به همراه جلیلی و قالیباف ائتلاف جدیدی را شکل دهید"، گفت: ائتلاف دیگری را شکل نداده‌ایم و فعلا باید ببینیم ائتلاف قبلی را چه کار باید بکنیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه "مردم انقلابی با توجه به مواضع آقای جلیلی خواهان ائتلاف شما با جلیلی نیز هستند؟" گفت: من به شما اطمینان می‌دهم هرجا که ببینم حضورم به نفع انقلاب و نظام است در آنجا حضور خواهم داشت و هرجا احساس کنم نبودن من بهتر خواهد بود، کنار خواهم رفت.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برابر این پرسش که "آیا دولت فعلی از میان کاندیداهای ریاست جمهوری از شخص خاصی حمایت می‌کند یا خیر؟" پاسخ داد: خبر قطعی در این مورد ندارم و حرف‌های زیادی مطرح شده است که احتمالا آن‌ها پشت سر یکی از کاندیداها قرار بگیرند و از آن حمایت کنند اما این اطمینان را به شما می‌دهم که پشت سر من نمی‌توانند قرار بگیرند و مردم هوشیارند و منظور من از این افراد را به خوبی می‌فهمند.

وی همچنین درباره آینده ائتلاف سه‌گانه نیز گفت: ائتلاف سه‌گانه یا پیشرفت، حدود شش ماه پیش شکل گرفت و ما آن موقع نگران بودیم که مبادا اصولگرایان در این انتخابات شکست بخورند و با اینکه اختلاف سلیقه در بین ما سه نفر وجود داشت، در بین ما یک چیزی مشترک بود که اگر رهبری مطلبی را بفرمایند هیچکدام از ما از آن تمرد نمی‌کند و الان نیز همین باور را دارم.

حدادعادل افزود: بعدا که به انتخابات و زمان ثبت‌نام نزدیک شدیم، گفتیم منتظر بمانیم و ببینیم چه کسانی ثبت‌نام خواهند کرد که به یکباره در دقیقه 90 اوضاع کن‌فیکون شد و افراد جدیدی تصمیم به ثبت‌نام گرفتند اما ما باز منتظر بودیم تا ببینیم بعد از احراز صلاحیت‌ها چه اتفاقی می‌افتد و چه افرادی تایید خواهند شد و بعد که شورای نگهبان نظرش را اعلام کرد، به این نتیجه رسیدیم که باید از این فرصت تبلیغات استفاده کنیم و مواضع خود را به ملت اعلام کنیم و علت حضور ما در صحنه این است که در حال حاضر اوضاع حکایت از پیروزی اصولگرایان دارد و اگر تغییراتی در ائتلاف جبهه رقیب صورت بگیرد و ما نگران موقعیت اصولگرایان شویم، دوباره احتمالا به ائتلاف خواهیم رسید.

وی همچنین درباره مواضع خود درباره گشت ارشاد و مبارزه با بی‌حجابی گفت: سال 88 از بین چهار کاندیدا، سه نفر اعلام کردند که ای بی‌حجابان خیالتان راحت، اگر من رییس‌جمهور شوم کسی به شما در خیابان چیزی نخواهد گفت، ولی من می‌گویم یک شرط مهم در دفاع از حجاب این است که نباید دولت چیزی بگوید و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی چیز دیگر. صریح می‌گویم، دولت اگر عاقلانه عمل کند، ما می‌توانیم ضمن حفظ اقتدار نظام، مساله حجاب را نیز حل کنیم و اگر نظام از خود اقتدار نشان ندهد مساله حجاب بدتر خواهد شد. باید ضمن حفظ اقتدار نظام عاقلانه با مظاهر بدحجابی در جامعه برخورد کنیم.

حدادعادل در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه "آیا اظهارات ولایتی در مورد مذاکرات هسته‌یی سعید جلیلی مورد موافقت شما نیز هست؟" تصریح کرد: با اینکه من و ولایتی در ائتلاف بودیم و جامعه انتظار نقد من به صحبت‌های ایشان را نداشت، اما من دیدم که در برابر ائتلاف باید انقلاب را ترجیح دهم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ایشان می‌گوید قطعنامه 598 را با دیپلماسی حل کردم و موضوع هسته‌یی سخت‌تر از قطعنامه 598 نیست ولی من می‌گویم مسائل هسته‌یی و تحریم‌ها بسیار سخت‌تر از آن است و این آدرس غلط دادن به ملت است. هرچند آقای ولایتی به عمد قصد سوئی ندارند، اما نباید چنین تصور ایجاد کرد که فردی می‌آید و مشکل را به کلی حل می‌کند و فردا اگر نشد، مردم ناامید خواهند شد و با خود می‌گویند این فرد نیز نتوانست کاری را از پیش ببرد اما ملت باید همواره به خود امیدوار باشد.

وی همچنین در مورد کاغذ‌های مبادله شده بین خود و جلیلی در جریان مناظره تلویزیونی اخیر اظهار کرد: بیشتر کاغذهایی که بین ما مبادله شد مربوط به شوخی‌هایی بود که با هم داشتیم و بنده در آن مناظره از رضایی پرسیدم روش شما چیست؟ که ایشان گفت روش من استراتژی قیچی است و دیگری نیز می‌گوید استراتژی کلید را دارد و من ماندم که چه چیزی در دست بگیرم و استراتژی خود را اعلام کنم! در کاغذی که به جلیلی دادم، به شوخی نوشتم همه‌چی با قیچی.

حدادعادل در برابر این اظهار نظر که هجمه‌ها علیه سعید جلیلی در داخل و خارج از کشور شدت یافته است، گفت: طبیعی است که از برخی خوششان نمی‌آید. ایشان یک اصولگرا و دوست بنده است و مواضع ایشان دشمن شادکن نیست و این طبیعی است که تبلیغاتی علیه ایشان شکل بگیرد. اما ملت باید تصمیم بگیرد که چه کسی برای اداره نظام مناسب‌تر است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین درباره آشنایی خود با دکتر نصر قبل از پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: دکتر نصر در سال 1347 که بنده با مشورت شهید مطهری تصمیم گرفتم از رشته فیزیک وارد علوم انسانی شوم، استاد فلسفه من در دانشکده ادبیات بود و بعدا ایشان رییس دفتر فرح شد که این موضوع هیچ ربطی به من نداشت و هرچه او به دربار نزدیک شد، من از او دورتر شدم و کسی که استاد من بوده و 10 سال پس از این موضوع به دربار وصل شده، ربطی به من ندارد. این حرف‌های یک عده ضد انقلاب است و باید بگویم قبل از پیروزی انقلاب به همراه اشخاصی مانند مطهری، بهشتی، رفسنجانی و... جزو 30 نفر شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی بودم. البته من ادعای انقلابی بودن ندارم و همراه انقلاب هستم و شما دعا کنید که عاقبت به خیر شوم.

۱۳۹۲/۳/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...