نسخه چاپی

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي فارس خبر داد

برخورد با نصب هرنوع نوشته بر روی بدنه خودروهای عمومی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی فارس از برخورد قانونی با خودروهای عمومی كه هر نوع نوشته، تصویر و علائمی را بر روی بدنه خود نصب كنند، خبر داد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، مصطفی عباسی اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی فارس با آموزش‌های لازم، کافی و توجیه سیاسی کارکنان ضمن آمادگی کامل، با اقتدار و قاطعیت توام با مهربانی به منظور ایجاد امنیت ترافیکی، عزت و سربلندی جامعه در راستای برگزاری انتخابات و تبلیغات انتخاباتی تمهیدات لازم را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: کنترل دقیق تخلفات رانندگان، روان‌سازی ترافیک برای تسریع مسافرت‌های درون‌شهری و کاهش تصادفات از تمهیدات پلیس راهور استان فارس است که در این راستا کارکنان این پلیس، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه ملاک عمل پلیس راهور رفاه حال عموم شهروندان و خدمت به آحاد جامعه است افزود: پلیس وابسته به هیچ حزب و گروهی نبوده و از هیچ حزب و گروهی نیز حمایت نمی‌کند و به فرمایش حضرت امام (ره) و آیین‌نامه انضباطی نیروهای مسلح جامه عمل می‌پوشاند.

عباسی به پاره‌ای از تخلفات احتمالی رانندگان که در این راستا متصور است، اشاره کرد و گفت: مستند به آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی ماده 207 نصب هر نوع علائم و الصاق یا نصب با نقش هر نوع آگهی، نوشته، عکس و نوشتن عبارت و ترسیم نقوش بر روی شیشه‌ها یا بدنه درونی و بیرونی وسائل نقلیه به منظور تبلیغ، نمایش و مانند آن ممنوع است.

وی اضافه کرد: اگر رانندگان وسائل نقلیه مرتکب هر نوع توقفی در معابر که موجب سد معبر یا اخلال در عبور و مرور شود، برابر مقررات با آنان برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان فارس با اشاره به اینکه استفاده از اموال دولتی به منظور تبلیغات انتخاباتی ممنوع است، خاطرنشان کرد: عدم نصب علامت ممیزه خودروهای دولتی بر روی شیشه یا سایر قسمت‌های تعیین شده از مصادیق بارز تخلفات رانندگی بوده و پیگرد قانونی دارد.

عباسی گفت: حرکت عمدی رانندگان به موازات یکدیگر به نحوی که موجب کندی و انسداد ترافیک شود تخلف محسوب شده و با این قبیل رانندگان به طور جدی برخورد می‌شود.

وی ابراز داشت: با سایر تخلفاتی که رانندگان در راستای تبلیغات انتخاباتی انجام دهند برابر قانون رسیدگی به تخلفات اعمال قانون لازم می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: برابر ماده 12 قانون رسیدگی به تخلفات، محل‌های توقف وسائل نقلیه موجب بروز خطر و کاهش ظرفیت و انسداد راه می‌شود و به طور معمول با نصب علائم ویژه (حمل با جرثقیل) نیز مشخص شده و علاوه بر اعمال قانون نسبت به انتقال وسیله نقلیه به پارکینگ اقدام لازم صورت می‌گیرد.

این مسئول در پایان متذکر شد: رانندگانی که مغایر با آیین‌نامه و قانون رسیدگی به تخلفات عمل کنند با آنان برخورد می‌شود.

۱۳۹۲/۳/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...