نسخه چاپی

چراغ سبز دبیر مجمع روحانیون برای تحریم انتخابات

.موسوی‌خوئینی‌ها با اشاره به فراهم نشدن مجال نامزدی برای خاتمی و هاشمی گفته است با شركت در انتخابات به هر قیمت مخالفم این به زیان ماست.

به گزارش نما به نقل از کیهان، موسوي‌خوئيني‌ها با اشاره به فراهم نشدن مجال نامزدي براي خاتمي و هاشمي گفته است با شرکت در انتخابات به هر قيمت مخالفم اين به زيان ماست.
به گزارش وبسايت و کمپين ائتلاف اصلاح‌طلبان، موسوي‌خوئيني‌ها پانزدهم خرداد با جمعي از اعضاي «کمپين ائتلاف عارف-روحاني براي فرداي ايران» ديدار کرده و درباره ائتلاف دو کانديدا گفته است: نظر بنده درباره انتخابات همان چيزي است که در آبان‌ماه سال گذشته گفته‌ام و تاکيد کردم که من با شرکت در انتخابات در هر حال و به هر قيمتي موافق نيستم و چنين مشارکتي به زيان جريان اصلاحات و به زيان تفکر اصلاح‌طلبانه است.
وي با تاکيد بر اينکه شرکت در انتخابات بايد عزتمندانه باشد، يادآور شد: شرکت در انتخابات بايد در چارچوب پيشبرد اهداف اصلاح طلبانه باشد، ما نبايد به جرياني که حضور موثر اصلاح‌طلبان در حاکميت را برنمي‌تابد اجازه دهيم ما را به راهي بکشاند که بن‌بست است.
وي اضافه کرد: اگر خاتمي نامزد مي‌شد، تمام اصلاح‌طلبان و بدنه اجتماعي حامي آنان حمايت مي‌کردند ولي مخالفان ريز و درشت چنان رفتار کردند که آقاي خاتمي بهترين راه ممکن را انتخاب کرد و با وجود درخواست‌هاي گسترده از سراسر کشور وارد صحنه انتخابات نشد تا مخالفان بار ديگر به خاطر يک دستمال، قيصريه را به آتش نکشند. پس از قطعي شدن عدم حضور خاتمي و در اوج يأس و نااميدي حاکم بر جريان اصلاح‌طلبان آقاي هاشمي براي نامزدي رياست‌جمهوري ثبت‌نام کرد ولي متاسفانه بي‌تدبيري نه تنها کشور را از يک فرصت محروم کرد که گويا مهر باطله بر شناسنامه انقلاب زده شد(!) که سالها است اين مهر را در جامعه از اعتبار انداخته‌اند.
موسوي خوئيني‌ها مي‌گويد: چون راههاي اصلي ورود در انتخابات را بر روي اصلاح‌طلبان بستند بايد بسيار هوشيار باشيم که ما را به راههايي نکشانند که بن‌بست است. موسوي خوئيني‌ها افزود: نکته مهم ديگر که غفلت از آن بسيار زيانبار است اين است که اصلاح‌طلبان نبايد اعتبار گذشته خود را با حرکتي نسنجيده مخدوش کنند و امروز مهندسي انتخابات بر اين اساس پيش مي‌رود که نه تنها اصلاح‌طلبان پيروز انتخابات نباشند بلکه اعتبار گذشته خود را نيز از دست بدهند.
موسوي‌خوئيني‌ها سال گذشته خواستار تعيين شرط‌هايي نظير رفع حصر موسوي و کروبي و آزادي بازداشت‌شدگان براي شرکت در انتخابات شده بود. او از حاميان سرسخت هاشمي رفسنجاني است که اکنون ژست حمايت از وي را گرفته و گفته مي‌شود در اتخاذ تصميم هل دادن هاشمي به سمت تقابل با نظام ايفاي نقش کرده است.
يادآور مي‌شود به گزارش کلمه مصطفي تاج‌زاده نيز اعلام کرده که از تحريم انتخابات سخن نمي‌گويد اما رأي نخواهد داد.

۱۳۹۲/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...