نسخه چاپی

سولانا: حمله به سوریه خاورمیانه را به آتش می‌كشد

رئیس سابق سیاست خارجه اتحادیه اروپا با تاكید بر اهمیت حضور ایران در كنفرانس بین‌المللی ژنو 2 اعلام كرد، هرگونه حمله نظامی به سوریه تمامی خاورمیانه را به آتش می‌كشد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، خاویر سولانا، رئیس سابق سیاست خارجه اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه اشتاندارد اتریش، اعلام کرد: هرگونه حمله نظامی به سوریه خاورمیانه را به آتش کشیده، خطرات برای همه کشورهای منطقه را دو چندان می‌کند و ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد.

وی عنوان داشت: راهکار درست حل و فصل بحران سوریه راهکار سیاسی و دیپلماتیک است که از طریق آغاز مذاکره و حضور در کنفرانس بین‌المللی ژنو 2 ممکن می‌شود. سولانا هرگونه پیش شرط برای حضور در مذاکرات ژنو به ویژه درباره آینده رهبران سوریه را نادرست خوانده و اعلام کرد: کشورهای اروپایی باید دیپلماسی درستی برای تعامل با این مساله دنبال کنند.

رئیس سابق سیاست خارجه اتحادیه اروپا از کشورهای اروپایی خواست تا یک استراتژی مشترک جهت برقراری امنیت و ثبات در خاورمیانه اتخاذ کنند چرا که به عقیده وی این مساله به نفع اروپا است. سولانا در ادامه حضور ایران در کنفرانس بین‌المللی ژنو 2 را امری حائز اهمیت توصیف کرده و نسبت به ادامه ناآرامی در سوریه و کشیده شدن آن به دیگر کشورهای منطقه هشدار داد.

وزیر دفاع اسبق اتریش نیز در اظهاراتی مشابه اعلام کرد: آنچه در سوریه رخ داد نمونه‌ای از شکست آمریکا و اروپا در سیاست‌هایی بود که نسبت به سوریه دنبال می‌کردند. وی اعلام کرد: جامعه جهانی باید برای حل بحران سوریه به جای جانبداری از یک طرف درگیر به میانجی‌گری بپردازد.

وزیر دفاع اسبق اتریش همچنین پافشاری فرانسه و انگلیس برای کمک تسلیحاتی به مخالفان سوریه را خطری برای سربازان اتریشی حاضر در هیات حافظ صلح سازمان ملل در بلندی‌های اشغالی جولان خواند. این مسئول اتریشی در پایان نسبت به خروج نیروهای اتریشی از جولان پس از 40 سال فعالیت در این منطقه، ابراز تاسف کرد.

پیشتر دولت اتریش اعلام کرده بود که تصمیم نهایی‌ خود را برای خارج کردن نیروهایش از منطقه جولان اتخاذ کرده است.

۱۳۹۲/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...