نسخه چاپی

خط تخريب دكتر جليلي از كجا هدايت مي شود:

شبكه ماهواره ای صدای آمریكا تمام قد علیه سعید جلیلی

عکس خبري -شبکه ماهواره اي صداي آمريکا تمام قد عليه سعيد جليلي

شبكه ماهواره ای صدای آمریكا، ششم ژوئن در برنامه ای با عنوان «افق» تمام تلاش خود را برای تخریب دكتر سعید جلیلی دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی و رئیس تیم مذاكره كننده ایران با 5+1 بر سر مسائل هسته ای و همچنین نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به كار گرفت. سوال اینجاست چرا دشمنان تمام تلاش خود را به كار گرفته تا «سعید جلیلی» رئیس جمهور منتخب مردم نباشد؟ حضور این شخص در این سمت چه خطری را متوجه آن ها می كند؟

به گزارش نما، شبکه ماهواره ای صدای آمریکا، ششم ژوئن در برنامه ای با عنوان «افق» تمام تلاش خود را برای تخریب دکتر سعید جلیلی دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی و رئیس تیم مذاکره کننده ایران با 5+1 بر سر مسائل هسته ای و همچنین نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به کار گرفت.

در این برنامه اتهامات بی محتوایی به سعید جلیلی زده می شود بدون این که استدلالی ارائه شود همچون اتهام غصب سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی! و گفته می شود " وی روحیاتی خشک و خشن دارد" !! یکی از میهمانان برنامه که از دیپلمات های سابق ایران است در بررسی زندگی نامه او سعی در ضعیف نشان دادن عملکردش دارد و تا جایی پیش می رود که پست بازرسی وزارت امور خارجه را هم بی اهمیت جلوه می دهد! و با تعریف از دوران اصلاحات و سیاست خارجی آن عنوان می کند سعید جلیلی در وزارت امور خارجه بود تا این که با انتخاب آقای خاتمی به عنوان رئیس جمهور و حاکم شدن اصلاح طلبان او دیگر فضای تنفس نداشت! و به دفتر رهبری رفت.



میهمان دیگر برنامه که ادعا می شود «مهندس شیمی نفت» است در مباحث تخصصی مذاکرات هسته ای و سیاست خارجه نظر می دهد! و مدعی است : مقام معظم رهبری از سیاست خارجی دولت خاتمی و روند مذاکرات تشکر کرده! و "تعلیق مورد حمایت کل نظام بود"! در حالی که سخنرانی تحکم آمیز رهبر معظم انقلاب در مورد ورود شخصی به مسئله و پیشگیری از حرکت رو به جلوی دشمن در مذاکرات هسته ای در زمان حسن روحانی مشهور است که در جمع دانشجویان دانشگاه های استان یزد در تاریخ 13 بهمن 86 فرمودند: " من همان وقت هم در جلسه‌ى مسئولين - كه از تلويزيون پخش شد - گفتم اگر چنانچه بخواهند به اين روند مطالبه‌ى پى‌درپى ادامه بدهند، بنده خودم وارد ميدان مي شوم؛ همين كار را هم كردم. بنده گفتم كه بايستى اين روند عقب‌نشينى متوقف شود و تبديل بشود به روند پيشروى، و اولين قدمش هم بايد در همان دولتى انجام بگيرد كه اين عقب‌نشينى در آن دولت انجام گرفته بود؛"

در ادامه بورگان نظامی کارشناس اقتصادی برنامه تفکرات اقتصادی سعید جلیلی را عیناً شبیه رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای می داند و از این مطلب انتقاد می کند.

همچنین حسین علیزاده با لحن انتقادی دکتر سعید جلیلی و دکتر علی باقری را از «ذوب شدگان در ولایت» می خواند و می گوید:" تنها و تنها نامزدی که اگر در مقابل رهبر بنشیند زانو می زند و آنچه می شنود کانّه از امام معصوم شنیده دکتر سعید جلیلی است و به نظر می رسد او کاندیدای رهبر است" تلویحاً اعلام می کند هرگز نباید سعید جلیلی روی کار بیاید.

گفتنی است یکی از دلایل عمده ی حمله ی ضد انقلاب به سعید جلیلی مواضع وی در خصوص ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب است در همین راستا این برنامه ی تخریبی صدای آمریکا اینچنین نامگذاری شده بود: " سعید جلیلی کاندیدای رهبر یا احمدی نژاد دوم "

پیش تر نیز همین شبکه وابسته به نظام سلطه در برنامه ای با عنوان «صفحه آخر» ضمن پخش سخنانی از دکتر جلیلی مبنی بر فصل الخطاب دانستن ولایت فقیه و قانون در کشور به تخریب او پرداخته بود و با نقد عملکرد تیم مذاکره کننده ایران با 5+1 ، آن را ناکارآمد توصیف کرده بود و مدعی شده بود ایران پیشرفت چشمگیری در این زمینه نداشته است ، این در حالی است که در تمام این مذاکرات علاوه بر تاکید بر حق ملت ایران در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای و نفی هرگونه استفاده غیر صلح آمیز ، طرف مقابل مجبور به مذاکره گام به گام و پذیرش حقوق ملت ایران شده است.

سوال اینجاست، اگر تیم مذاکره کنند ایران در این شش سال موفق نبوده چرا صدای آمریکا که رسانه رسمی دشمن مردم ایران است از اقدامات و دستاوردهای آن عصبانی است؟!

و سوال مهم تر این که چرا دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا «سعید جلیلی» رئیس جمهور منتخب مردم نباشد؟ حضور این شخص در این سمت چه خطری را متوجه آن ها می کند؟

۱۳۹۲/۳/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...