نسخه چاپی

ولایتی: مانعی بر سر راه توسعه سیاسی نمی‌بینم

علی‌اكبر ولایتی با تاكید بر لزوم برقراری توازن در توسعه اقتصادی و سیاسی گفت: باید از مردم پرسید كه اگر معاششان تامین نباشد به دنبال توسعه سیاسی می‌روند؟

به گزارش نما، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره اظهار نظر برخی کاندیدا‌ها مبنی بر وجود فضای امنیتی در کشور اظهار کرد: به نظر می‌رسد این موضوع یک امر القایی ‌باشد. برخی بدون اینکه خود متوجه باشند به این القائات دامن می‌زنند که این به مصلحت کشور نیست.

وی افزود: مردم طالب امنیت هستند و بر همین اساس، اگر هدف از وجود فضای امنیتی این باشد که یک سیستم اطلاعاتی شدید جلوی تحرک و هم‌اندیشی‌ها را گرفته است، درست نیست بلکه این موضوع یک اتهام به جمهوری اسلامی قلمداد می‌شود.

ولایتی همچنین گفت: من بیش از کسانی که در حوزه سیاسی و حکومتی کار کرده‌اند با دنیا و کشورهای مختلف آشنا هستم و به این کشورها سفر کرده‌ام و اطلاعات تئوریک دارم و از تاریخ و جغرافیای جهان مطلع هستم. بنابراین اگر می‌گویم که ایران به لحاظ آزادی‌های فکری و اجتماعی بهتر از بسیاری از کشورهای اسلامی در جهان اسلام و حتی برخی از کشورهای اروپایی است، بر اساس تجربیات من است؛ ضمن اینکه به مردم این کشور بیش از کشورهای دیگر امکان داده می‌شود که در ارتباط های مختلف شرکت‌ کنند و من هیچ کشوری در منطقه را سراغ ندارم که چنین دموکراسی داشته باشند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در برابر این پرسش که "شما بیشتر به توسعه سیاسی معقتدید یا اقتصادی ضمن اینکه اعتقاد خود را به هر دوی این‌ها اعلام کرد"، گفت: توسعه سیاسی این است که مردم با امور سیاسی آشنا باشند و در حوزه سیاسی بتوانند تصمیم‌گیری کنند و گروه و حزب تشکیل دهند.

ولایتی همچنین درباره میزان اعتقاد خود به وجود احزاب و گروه‌های سیاسی خاطرنشان کرد: قانون تشکیل احزاب به تصویب مجلس رسیده است. حتما احزاب باید باشند و متناسب با اعتقادی که مردم به آنها دارند می‌توانند طرفدار داشته باشند و من هیچ مانعی بر سر راه توسعه سیاسی در کشور نمی‌بینم.

وی توسعه اقتصادی را سخت‌تر از توسعه سیاسی دانست و گفت: برخی مسئولان در گذشته می‌گفتند که ما فقط معتقد به توسعه سیاسی هستیم ولی مسئول نان مردم نیستیم؛ حال باید از خود مردم پرسید که آیا اگر این‌ها معاششان تامین نشوند، دنبال سیاست می‌روند؟

ولایتی در پایان تصریح کرد: توسعه سیاسی و توسعه اقتصادی باید به صورت متوازن پیش برود و مانعی بر سر راه کشور در توسعه سیاسی وجود ندارد.

۱۳۹۲/۳/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...