نسخه چاپی

خزاعی: رای گیری از ایرانیان مقیم آمریكا در ۲۰ حوزه انتخاباتی انجام می شود

عکس خبري -خزاعي: راي گيري از ايرانيان مقيم آمريكا در ?? حوزه انتخاباتي انجام مي شود

نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به استقرار ۲۰ شعبه در شهرهای مختلف آمریكا برای رای گیری از ایرانیان مقیم این كشور، گفت: مشاركت گسترده در انتخابات پیش رو، اثری مهم بر جایگاه كشور در مجامع بین المللی، كاهش فشارهای خارجی و افزایش قدرت چانه زنی تهران در پی دارد.

به گزارش نما، محمد خزاعي عصر دوشنبه به وقت محلي در گفت وگويي با ايرنا در نيويورك با تاكيد بر اهميت بين المللي انتخابات رياست جمهوري به تشريح روند آماده سازي شعبه هاي راي گيري براي مشاركت پرشور ايرانيان مقيم آمريكا پرداخت و اظهار داشت: با در نظر گرفتن تمركز جمعيت هموطنان، مسافت و دوري راه، تلاش كرده ايم زمينه بيشترين مشاركت هموطنان فراهم شود و بر همين اساس از دفتر حفاظت منافع در واشنگتن خواسته شد كه هماهنگي هاي لازم را انجام دهد.
خزاعي گفت: توانستيم در ۲۰ شهر آمريكا، ۲۰ شعبه راي ايجاد كنيم تا در روز جمعه آينده هموطنان به شعبه هاي اخذ راي مراجع كنند.
وي افزود: بيشترين تمركز بر روي ايالت كاليفرنيا بوده كه شش حوزه اخذ راي در آن جا برپا شده است. همينگونه در نيويورك و نيوجرسي و در ايالت هاي مريلند، واشنگتن و ويرجينيا كه محل تمركز ايرانيان است، شعبه هاي راي گيري به تناسب برپا شده است. در تگزاس دو شعبه اخذ راي خواهيم داشت و در روزهاي باقي مانده در صورت نياز نيز چند شعبه ديگر با توجه به امكانات فراهم خواهد شد.
نماينده دايم ايران در سازمان ملل تصريح كرد: خوشبختانه تا اين لحظه با مشكلي براي برپايي شعبه هاي راي گيري روبرو نبوده ايم و اميدوارم مانند سال گذشته شاهد حضور هموطنان در پاي صندوق هاي راي باشيم.
خزاعي همچنين به راه اندازي دو تارنماي اطلاع رساني توسط دفتر حفاظت منافع در واشنگتن اشاره كرد و گفت: اطلاعات دقيق مربوط به حوزه هاي راي گيري و اسناد و مداركي كه هموطنان بايد همراه داشته باشند، ارائه شده و هموطنان مي توانند اطلاعات دقيق را بگيرند.
نماينده دايم ايران در سازمان ملل در ادامه به پرسش هاي ايرنا درباره اهميت بين المللي انتخابات روز جمعه و بازتاب آن در سطح جهاني پاسخ داد و گفت: بدون ترديد اين انتخابات نه تنهاد تاثيرات بين المللي و منطقه اي دارد، بلكه بر گسترش گفتمان جمهوري اسلامي در منطقه تاثير گذار خواهد بود.
خزاعي گفت: از منظر بين المللي بويژه از جايگاه سازمان ملل كه تحولات آن را رصد مي كنيم، بايد بگويم كه جامعه بين المللي با دقت تمام مسايل مربوط به انتخابات رياست جمهوري ايران را زير نظر دارد و روشن است كه رييس جمهوري با پشتوانه قوي انتخاباتي، مي تواند در تعاملات بين المللي و در مذاكرات با كشورهاي مختلف، سازمان ها و محافل بين المللي و محافل اقتصادي، سياسي و فرهنگي بسيار قوي تر ظاهر شود و از موضع محكم تري در راستاي دفاع از منافع ملي كشور گام بردارد.
خزاعي تاكيد كرد: بي ترديد چگونگي مشاركت مردم در انتخابات رياست جمهوري بر مذاكرات ايران در حوزه هاي مختلف سياسي و اقتصادي و اموري كه به سرنوشت كشور مرتبط مي شود، اثر دارد و براي همين مي بينيم در آمريكا مسايل انتخابات ايران حتي مناظره نامزدها و نكات مورد اشاره به طور كامل رصد مي شود.
وي افزود: روزانه شاهد انتشار مقاله هاي مختلف در آمريكا هستيم كه به تحليل اظهارات نامزدهاي محترم و مسايل انتخابات در ايران مي پردازند.
نماينده دايم ايران در سازمان ملل در ادامه به تاثير منطقه اي انتخابات رياست جمهوري نيز اشاره كرد و گفت: انتخابات در ايران كه مي توانم بگويم در سطح منطقه شاخصترين نمونه ظهور حكومتي مبتني بر دموكراسي است، بسيار مورد توجه ناظران بين المللي است و بدون ترديد، قوت و سطح مشاركت مي تواند بر موقعيت بين المللي كشور تاثير گذاشته و همزمان به كاهش فشارهاي خارجي كمك كند، زيرا مشاركت بيش از ۵۰ درصد يك ملت و حتي مقايسه آن با كشورهاي اروپايي يا حتي آمريكا كه معمولا كمتر از ۵۰ درصد است، تاثيرزيادي در ارتقاي جايگاه جهاني ايران خواهد داشت.
خزاعي تصريح كرد: افزون بر سطح مشاركت، اينكه اساسا در جمهوري اسلامي تمام نهادهاي كشور بويژه رياست جمهوري و مجلس بر آراي مردم استوار مي باشد، يك نمونه بي بديل است كه در بسياري از كشورها شاهد آن نيستيم. با توجه به همين موضوع، انتخابات پيش رو مي تواند تاثير منطقه اي و فرامنطقه اي داشته باشد و همچنين ديگر كشورهاي منطقه داراي حكومت هاي غير مردمي را به سوي اين نوع مردم سالاري مبتني بر تعاليم اسلام سوق دهد و در بيداري اسلامي در منطقه موثر باشد.

۱۳۹۲/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...