نسخه چاپی

هزینه یك سال تحصیل در این مدرسه «۶۷۳ میلیون تومان» است

عکس خبري -هزينه يک سال تحصيل در اين مدرسه «??? ميليون تومان» است

از شواهد اینطور برمی‌آید كه بچه‌ها باید در این مدرسه (شاید هم هتل) درس بخوانند. محلی فوق تصور برای آموزش و پروش كه به معنی واقعی كلمه خصوصی است.


Collège Alpin International Beau Soleil. احتمالاً تا آخر عمر اطلاعات دیگری از آن به دست نخواهید آورد.این نام گران‌ترین مدرسه دنیا است. هزینه یک سال تحصیل در کالج بین‌المللی آلپ ۱۷۵ هزار فرانک سوئیس می‌شود. این یعنی ۱۸۱ هزار و ۹۸۸ دلار. اگر دلار را ۳۷۰۰ تومان حساب کنیم شهریه یک سال آن چیزی می‌شود معادل ۶۷۳ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان. شما با این می‌تواند ۳ بار تا دکترای دانشگاه آزاد بروید و برگردید.

مدرسه‌ای در ارتفاع ۱۳۰۰ متری کوه‌های آلپ و مشرف به دریاچه ژنو و مونت بلان. حتی گران‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌ها نیز در این محل حضور ندارند.

نمای صبحگاه از حیاط این مدرسه برای خودش یک محل توریستی محسوب می‌شود. شهر در شب هم جلوه‌ای دلفریب دارد.

در اینجا تلفیقی از آموزش‌های آکادمیک، ورزش‌های خاص، خلاقیت و تفریح وجود دارد.

ویژگی‌ها

کالج بین‌المللی آلپ یک مدرسه خصوصی بین‌المللی تاسیس شده در سال ۱۹۱۰ است. این مدرسه هم اکنون به وسیله سومین نسل از خاندان موسس اداره می‌شود.

قدیمی‌ترین مدرسه دارای خوابگاه در سوئیس و یکی از قدیمی‌ترین آنها در جهان.

تعداد دانش آموزان فعلی شامل ۱۸۰ دانش آموز از ۵۰ کشور جهان. این یعن چهار دانش آموز در هر کلاس!

اکثر فارغ‌التحصیلان این مدرسه بعدها به مشاغل رهبری در نقاط مختلف جهان می‌پردازند. شاید به همین خاطر است که به این مدرسه، مدرسه نخبگان آینده هم می‌گویند (‘school for the next elite’).

در سایت این مدرسه آمده: ما با دانش‌آموزان این مدرسه توافق کرده‌ایم که که هر دانش‌آموز هنگام شکست و ناتوانی در برابر هر موقعیت، مسئولیت آن را خود بپذیرد و به دنبال عذرتراشی نباشد.

دانش‌آموزان این مدرسه تشویق می شوند که به وسیله کسب تجربه، یاد بگیرند و رشد کنند . شکست و ناتوانی واقعی، لیز خوردن و سقوط نیست بلکه ناتوانی واقعی عبارتست از ناتوانی در دوباره بر روی پای خود ایستادن.

کالج آلپ دارای دو سیستم آموزشی فرانسوی و بین‌المللی است که اولی به فرانسه و دومی به زبان انگلیسی است.

همه ساله تمامی ۱۸۰ دانش‌آموز مدرسه در برنامه اردوی زبان کوه‌های آلپ شرکت و در این برنامه ورزشی آموزشی، با تعداد زیادی اصطلاح و عبارت مربوط به زبان‌های خارجی آشنا می‌شوند.

دانش‌آموزان در پایان دوره فرانسوی، گواهی ورود به تمامی دانشگاه‌های فرانسه و در پایان دوره بین‌المللی گواهی ورود به تمامی دانشگاه‌های آمریکا را کسب می‌کنند.

شهریه پرداختی بابت غذا، اسکان، یونیفورم، فعالیت‌های فوق برنامه و تفریحی و … است.

برای هر صندلی در این مدرسه شش تقاضا وجود دارد و لذا دانش‌آموزان ورودی به این مدرسه از میان بهترین‌ها و پولدارترین‌ها انتخاب می‌شوند.

یکی از شهرت‌های این مدرسه اردوهای آن است. دانش‌آموزان سالیانه به کلیمانجارو سفرمی‌کنند. نیوزیلند، ژاپن، چین، آمریکا، شیلی و تقریبا تمامی نقاط مهم جهان در لیست اردوهای این مدرسه قرار دارد.

۱۳۹۲/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...